צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  צריבות בפטמה בין הנקותנועה 15:20 17/02/2009
לפני חודש ילדתי את ביתי הבכורה. אחרי קשיי התחלה עכשיו אנחנו מסתדרות לא רע עם ההנקות והילדה עולה יפה במשקל (היא נולדה קטנה יחסית). הבעיה שלי היא בין ההנקות, אז מתחילה לי צריבה ועקצוצים בפטמות - זה מציק וכואב (במיוחד שמנסים לתפוס תנומה של שעה בין לבין...). בזמן ההנקה זה לא כואב בכלל, זה קורה רק בין לבין ובשתי הפטמות. הילדה בריאה ואוכלת טוב אבל סובלת מכאבי בטן וגזים (כך אני מפרשת את הבכי שלה אחרי ארוחות בעיקר אחה"צ ובערב) בסוף האוכל. האם זה קשור? מה זה הכאבים האלה? והכי חשוב איך אפשר לטפל בזה?
   צריבה בפטמות בין הנקותעדי יותם, IBCLC 09:47 18/02/2009
בודקת כיוון לתופעה מסוימת:
האם הפטמה מלבינה?
האם בקור, את חווה תופעות דומות גם באצבעות הידיים/רגליים?

את יכולה לנסות לראות אם חימום האזור מיד אחרי ההנקה עוזר. להכין מראש קומפרס חם/כרית חימום וכו', לשהות בחדר חמים.

עדכני אם הכיוון הזה מדבר אלייך או לא.
   תשובהנועה 19:06 18/02/2009
קודם כל תודה על התשובה. בנוגע לפטמה היא לא ממש לבנה אלא יותר בכיוון של ורוד בתום ההנקה. לגבי קור - אני רגישה מאד בפטמות (בלי כל קשר להריון וללידה) בעינייני קור (בנוגע לרגליים ולידיים אין לי רגישות מיוחדת. אני חשבתי שאולי מדובר בפטריה למרות שאין לילדה שום רגישות על הלשון (כמו שאמור להיות). אנסה היום לעשות קומפרסים לפי הצעתך. האם לדעתך מדובר בפטריה? ואם כן האם אפשר להמשיך להניק?
   תשובהעדי יותם, IBCLC 23:47 21/02/2009
קשה לאבחן פטרייה גם לא באינטרנט... אז בוודאי שלא אנסה לאבחן באמצעות הודעה. אם הבנתי נכון, הפטמה משנה צבע לוורוד בתום ההנקה? ואז זה חוזר לצבע הרגיל?

אם זו פטרייה, בהחלט אפשר להמשיך ולהניק, אך יש צורך לטפל. רופא משפחה/עור/ילדים שמבין בהנקה יוכל - אולי - לעזור לאבחן. אם תקבלי אבחנה, את מוזמנת לחזור ולשתף (לפעמים נשים מקבלות המלצות לטיפול שאינן תואמות את ההמלצות העדכניות).

האם ניסית את הקומפרסים? האם עזר?
   הכאב לא עוברנועה 19:54 22/02/2009
קודם כל תודה רבה על התשובות והעזרה. הרגע חזרתי מרופאת נשים (סיימתי הנקה והפטמה החלה לצרוב ולכאוב חזק מאד). לטענתה לא מדובר בפטריה, אין פריחה על העור, לא קשקשת, לא הפרשות, גודש או צבע שונה של הפטמה והשד בכלל. בנוסף היא אמרה שאם מדובר בפטריה היה אמור להיות כאב גם בזמן ההנקה מה שאין. אם יחמיר המצב אז היא תיתן לי תרופה או משחה כרגע היא לא רואה טעם.
אני די מיואשת, רוצה להמשיך להניק אבל יהיה לי קשה ככה. אתמול שאבתי כדי להפחית את הכאב ואכן לא הרגשתי כאב בתום השאיבה - אולי זה הפיתרון.
יכול להיות שהפטמות שלי כ"כ רגישות שהן כואבות כך? הקומפרסים עוזרים לסירוגין - לא תמיד.
אם יש לך פיתרון כלשהוא אני אשמח - ממש מדכא אותי המצב.
ושוב תודה.
   צריבה בפטמות בין הנקותעדי יותם, IBCLC 10:25 25/02/2009
אם אחרי שאיבות אין כאבים, אז נראה שהבעיה היא בתפיסה.
חפשי סרטוני וידאו באתר drjacknewman.com שמראים היצמדות נכונה.
אם תיקון התפיסה לא עוזר, הייתי מציעה שתיפגשי עם יועצת הנקה כדי לשלול בעיה של מבנה בפיה של התינוקת (לדוגמה - לשון קשורה, חיך גבוה).

בהצלחה!
   נסיון לעזורבת-אל 07:28 26/02/2009
אני לא יועצת הנקה ואני מדברת מנסיוני שהוא לא רב.
אבל לאחר ההקדמה יש שתי דברים שאני חושבת אליהם,
אחד יכול להיות שמתמלא החלב ולכן כואב לך אני יודעת שגם לי היה בהתחלה בפטמות ואז יתפשט לכל השד.
אני לא יודעת מאיפה את אבל אם יש לך אפשרות להגיע לאזור קיבוץ הזורע יש משחה שניקראת 'פטימה בריאה להנקה' שהיא בהתחלה מגבירה את השרפה אך אחרי מספר דק' השרפה עוברת ולאחר מספר פעמים של מריחות רואים את ההבדל.
אני יוכלה להציע לך להתמיד כי זה משתלם.
בהצלחה
   כאבים בפטמותד"ר ליבוביץ 08:53 27/02/2009
אני מסכימה לחלוטין עם עדי - אם הכאב בעיקר לאחר הנקה ולא שאיבה - צריך לבדוק את התפיסה ואת מבנה פיו של התינוק. ויש גם מצבים של כוו. כלי דם בפטמה לאחר הנקה, שנראה כאילו הפטמה הופכת לבנה או צהובה, וזה מאד כואב. יש לזה טיפול תרופתי, אבל אפשר להתחיל בחימום הפטמה לאחר כל הנקה משך כמה ימים - עם כרית חימום, כרית חשמלית או בקבוק חם - כמובן דרך הבגדים ובזהירות.
מצטערת שלא עניתי קודם - היתה לי בעיה באי מייל.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו