צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  שאלה לדר' ליבוביץבת-אל 07:21 26/02/2009
יש לי תינוק בין 3 חודשים, אני סובלת מסף רגישות נמוך בפטמות, התינוק שלי ינק מצויין אך לי עדין כאב מאוד. עד כדי כך שאם מישהו היה מחבק אותי התשובה המיידית שלי הייתה זהירות על הפטמות. אם אני צריכה לתאר את הכאב אז הוא כמו התחושה שקר והפטמות עומדות אך בלי הפסקה.
הזמנת יועצת הנקה שהעבירה אותי תהליך עם שילוב של תוספות (כי טענה שאני לא מייצרת מספיק), חילבה ושאיבות.
נאלצתי להפסיק להניק ורק לשאוב ולתת לו מבקבוק, בגלל העקשנות שלי להניק היועצת לימדה אותי איך להחזיר את התינוק לשד (ע"י הצינורית). אני לא מרגישה מתי השד שלי מתרוקן רק מתי הוא מתמלא, גם זה מלווה לפעמים בכאבים בשד. עשיתי המון קומפרסים של מים חמים והשתמשתי במשחה 'פיטמה בריאה להנקה' שזה הדבר היחידי שעזר לי
כיום לא כ"כ כואב ואני מסוגלת להניק באופן מלא אך עדין יש לי רגישות מסויימת בפטמות, בעלי לא יכול להתקרב לפטמות שלי כי זה כואב.
יש לי שני שאלות
1. האם יש משהו שאת חושבת שיכול לעזור כדי שבעלי יוכל לגעת בשד שלי שוב?
2. אני רוצה להתחיל ליטול גלולות ללא אסטרוגן אך שמעתי מהמון בנות כי זה גורם לדילול חלב. הפחד שלי שמיכוון שאני לא מרגישה את השד מתרוקן אני לא אדע אם יש דילול. (אני אציין שאני עדין לוקחת את החילבה ובר לא משתמשת בתוסםות.)?

תודה
   כאבים מתמשכיםד"ר ליבוביץ 08:58 27/02/2009
את מתארת מצב מתמשך ומורכב, כך שלצערי אין לי אפשרות לתת רעיונות שיהיו באמת יעילים בלי לבדוק אותך, את התינוק ואת ההנקה. יש המון אפשרויות - זיהום חיידקי, פטרייתי, בעיה במבנה פיו או לשונו של התינוק, בצורת היניקה שלו, בזרימת הדם לפטמות ועוד.
לגבי התחושה "שהשד מתרוקן" - לא מוכרת לי תחושה כזאת, ולא ברור לי למה את מתכוונת.
גלולות ללא אסטרוגן הן לרוב בסדר, אך אכן יש מצבים שאמהות דווחו על ירידה בייצור חלב. חשים זאת לפי התנהגות התינוק והעליה במשקל.
   בת-אל 10:32 27/02/2009
תודה רבה על העזרה.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו