צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  גלולות הנקה וחזרה לעבודהמיכל 13:32 24/03/2009
שלום
א.בני בן חצי שנה יונק הנקה מלאה. לאחר הלידה לקחתי גלולה בשם מיקרלוט שעשתה לי דימומים והפסקתי. בני עולה יפה במשקל השאלה הראשונה שלי אם אני יכולה לחזור לקחת את הגלולות שנטלתי בעבר (מליאן)?
ב. אני חוזרת בקרוב לעבודה בנתיים בני אוכל רק חלב אם אבל אין לוט בעיה גם לקבל תחליף (לא מפונק) השאלה שלי היא כיצד אפשר להמשיך להניק אותו בוקר ערב ולילה מה אני צריכה לעשות בכדי שלא יהיה לי גודש במהלך היום (לא נראה לי שיהיה לי נעים לשאוב במשרד (משרד קטן מאוד גברי ברובו)? עד כמה חשובה הנקה בשלב זה?
תודה רבה
מיכל
   גלולות הנקה וחזרה לעבודהעדי יותם, IBCLC 12:34 25/03/2009
א. התייעצי עם הרופא. בד"כ מקובל לתת גלולות על בסיס פרוגסטרון בלבד עד גיל שנה לערך.

ב. משרד הבריאות הישראלי כמו גם ארגוני בריאות ברחבי העולם ממליצים להמשיך בהנקה בתוספת מזונות משלימים לאחר גיל חצי שנה, וההנקה ממשיכה לספק את הצרכים התזונתיים והחיסוניים שסיפקה קודם. לכן, אולי כדאי לברר לגבי אפשרויות השאיבה לפחות פעם ביום במשרד - בחדר ישיבות, אולי? או במשרד סגור של אחד העובדים. את יכולה לנסות לשאוב גם במקביל להנקה, עם קצת אקרובטיקה.
ידעי את המעסיקים שלך שהמשך הנקה/הזנה בחלב אם שתשאבי מקטין את הסיכון שתיעדרי מהעבודה בגלל מחלת התינוק. באתר משרד הבריאות תוכלי למצוא חומר למעסיק - חפשי "מקום עבודה ידידותי לתינוק".
אם אין מצב שתשאבי בעבודה בזמן שיש מלאות מציקה בעבודה, בימים הראשונים- אם את יודעת לסחוט ידנית אפשר לסחוט בשירותים, או להיעזר במשאבה ידנית. סחטי מעט, לא עד ל"ריקון" השד אלא עד שאת מרגישה נוח. תוך כמה ימים הגוף יתאזן.
אם את מאלה שיש להן כמויות מכובדות וכל דילוג על ארוחה גורם למלאות מציקה, צריך לדלג בהדרגתיות על ההנקות שבשעות העבודה - מדלגים על הנקה או חצי הנקה במשך כמה ימים, ובכל פעם מוסיפים עוד אחת.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו