צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  חימום חלב אם - נדרשת תשובה בדחיפותאורית 12:31 30/04/2009
שלום,

רציתי לדעת, במידה וחלב אם חומם, ולא נאכל כלל, האם ניתן לחממו שוב? אם כן, כמה פעמים?
האם ההוראות שונות, במידה וכן נאכל חלקית?

תודה,
אורית
   המשך לשאלהאורית 12:33 30/04/2009
חלב שנשמר במקרר מרגע השאיבה,
האם ניתן להוציאו לטמפ' החדר, כדי לתת אותו כעבור זמן מה?

תודה,
אורית
   חימום חלב אםעדי יותם, IBCLC 13:43 30/04/2009
באופן רשמי, לא מחממים פעמיים. בתכל'ס, אם התינוק לא בן ימים/שבועות ספורים, נולד במועד והוא בריא - אפשר לחמם שוב ולראות אם "מתפרק", מקבל ריח לא טוב וכו'. מן הסתם מתן חלב כזה באופן חד-פעמי לא יזיק. כמו שעדיף לא לחמם פעמיים מזון מבושל - ובכ"ז רובנו עושים את זה, אני מניחה...
עוד יותר טוב - לתת בטמפ' החדר. מבחינת פעילות הנוגדנים, הם פועלים הכי טוב בטמפ' הגוף, אז אם נותנים באופן קבוע כדאי לחמם מעט, אבל בקבוק פה ושם בטמפ' החדר ואפילו קר, אין איתו בעיה.
   המשך לשאלהעדי יותם, IBCLC 13:43 30/04/2009
בהחלט :)
   המשך התייחסותאורית 19:31 30/04/2009
התינוקת שלי בת שלושה חודשים וחצי.
כיוון שלא היה לי מספיק חלב, אני נותנת באופן קבוע חלב שלי בבקבוק ורק אז תוספת.
במשך היום אני שומרת את החלב מחוץ למקרר (בערך 23 מעלות), ובלילה במקרר (למרות שראיתי לאחרונה שאם הטמפרטורה נמוכה מ- 22 מעלות, ניתן לשמור יותר זמן בחוץ, ולכן כנראה שאתחיל לשמור גם בלילה בחוץ.

שאלותי:
1. כיון שאני נותנת באופן קבוע מבקבוק, האם כאשר אני שומרת בחוץ את הבקבוק כדאי כל פעם לחמם לטמפרטורת הגוף, עד כה לא עשיתי זאת (נתתי בטמפרטורת החדר)?

2. שוב, כיון שאני מאכילה באופן קבוע מבקבוק, והתינוקת היא לא בת מספר ימים, האם יש בעיה להאכיל מספר פעמים מאותו בקבוק - כולל חימום מטמפרטורת החדר לטמפרטורת הגוף, או מטמפרטורת המקרר לטמפרטורת הגוף?

3. האם ניתן להגיד מה מידת האפקטיביות של הנוגדנים בטמפרטורת החדר לעומת טמפרטורת הגוף (פשוט ברגע שהיא רעבה, הרבה יותר מהיר לתת את הבקבוק ששמור בטמפרטורת החדר).

בתודה מראש,
אורית
   המשך התייחסותעדי יותם, IBCLC 13:07 02/05/2009
1. אם כל התזונה היא מבקבוק, אז כן, עדיף ללכת לפי ההמלצות ולאפשר לנוגדנים פעילות אופטימלית.

2. תראי, ברגע שהתינוקת שותה מהבקבוק, חודרים חידקים מהפה שלה לחלב, ומתחילים להתרבות. מצד שני, הנוגדנים שבחלב הורגים חידקים כאלה... ונמצא שאחרי כמה זמן יש פחות חידקים בחלב מאשר היו קודם. ההמלצות לגבי חלב שאוב הן שכנראה ניתן לשמור אותו בבטחה עד לארוחה הבאה, אך לא יותר מזה. שאריות תמ"ל יש לשפוך, מאחר שבהן אין נוגדנים. לגבי חימום חוזר - שוב, ההמלצות הרשמיות הן לא לעשות זאת.

3. לא נעשה מחקר, למיטב ידיעתי, שבדק תינוקות כאלה וכאלה... ומן הסתם גם לא ייערך כזה בעתיד הקרוב :-) בכל מקרה עדיף לנסות לזהות את סימני הרעב לפני שמתחיל בכי, ואז לחמם במהירות - אפשר להחזיק תרמוס עם מים חמים, ולחמם במהירות את החלב בכלי עם מים חמים שתמזגי לתוכו מן התרמוס.

בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו