צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  מושכת את הפטמה חזק עד שיוצא זרם חלבליטל 15:14 17/05/2009
בתי בת חמישה וחצי חודשים. היא יונקת בלבד ולפעמים מקבלת בקבוק סימילאק כשאני לא נמצאת איתה (בערך פעמיים בשבוע). לא הייתה בעיה עם ההנקה עד גיל שלושה וחצי חודשים. אז היא התחילה למשוך חזק בפטמות בתחילת ההנקה, עד שהרגשתי שיש זרם. הזרם נמשך כשתי דקות, לפעמים רק דקה. בזמן שיש זרם היא רגועה ויונקת ללא משיכות. ברגע שנפסק הזרם היא שוב מתחילה למשוך.שמתי לב שהמשיכות התחילו כאשר השד שלי הפסיק להתמלא בין ההנקות אלא רק תוך כדי הנקה.

היא עולה יפה במשקל כך שאני לא דואגת שאין מספיק חלב.ניסיתי להניק אותה לעיתים יותר תכופות, אבל זה לא פותר את הבעיה שהיא מושכת בכל התחלה וסוף של הנקה. זה מפריע לי מכמה סיבות: ראשית זה לפעמים כואב, שנית אני חוששת שזה יעוות את הצורה של השד כי היא מושכת חזק את הראש אחורה יחד עם הפיטמה, שלישית כאשר אני מניקה בציבור זה כבר לא דיסקרטי כמו פעם.

כדי להימנע מהמשיכות אני נאלצת להחזיק את הראש שלה צמוד לשד וזה הופך למין מאבק כוח לא נעים.

ניסיתי לגרות את הפיטמה לפני ההנקה כדי להזרים חלב עוד לפני שהיא יונקת אבל זה לא מצליח ולא נוצר זרם.

מה עושים? אני מאוד רוצה להמשיך להניק כמה שיותר, אבל ההנקה הפכה להיות לא נעימה ומתסכלת לשני הצדדים.
   מושכת את הפטמה חזקעדי יותם, IBCLC 10:40 24/05/2009
אאוץ', נשמע לא נעים.
נסי להצמיד אותה יותר כשהטוסיק שלה צמוד אלייך - ז"א להצמיד דווקא מחלק הגוף התחתון ולא העליון, ולהקפיד שתיצמד כך שהסנטר שקוע בשד. ככל שההיצמדות טובה יותר, החלב יתחיל לזרום תוך זמן קצר יותר.
אפשר גם לנסות לעודד את רפלקס שחרור החלב לפני ההצמדה: למולל את הפטמה, או לעשות כמה דחיפות של השד לעבר בית החזה, כשארבע אצבעות מלמטה ואגודל מלמעלה.
חפשי באתר של ד"ר ג'ק ניומן סרטון על breast compression, המסביר איך לעודד זרימה ולהשאיר את התינוק מעוניין על השד. www.drjacknewman.com

בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו