צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  חזרה לעבודה ושאיבותנעמה 00:01 14/05/2009
שלום,
חוזרת לעבוד, 7 שעות ביום + חצי שעה נסיעה לכיוון, ככה שיצא לשאוב פעמיים - שלוש ביום.
קראתי המון על שאיבות ובכל זאת
יש לי מלא שאלות:
1. בין שאיבה לשאיבה, אפשר לא לשטוף את החלקים (המטבח הוא מאוד ציבורי)? או אם חייבים לשטוף, האם מספיק מים וקצת סבון כלים, וסטריליזציה רק בבית? איך הכי קל והגייני לעשות זאת, עם כמה שפחות מגע עם אחרים מחוץ לחדר בו שואבת?
2. אחסון החלב יכול להיות בצידנית רכה עם קרחומים במשך כל היום ועד החזרה הביתה? לא רוצה לשים במקרר, מה גם שפותחים אותו כל הזמן. אני עובדת במשרד ממוזג.
3. אני אעבוד 4 ימים בשבוע. האם חשוב שאשאב באותם שעות פחות או יותר גם כשאני בבית?
4. יתכן ויהיו ימים בהם לא אהיה במשרד. האם אפשר לא לשאוב יום שלם של 8 שעות מדי פעם בלי לפגוע בהנקה?
5. כמה הגיוני להקפיא מראש, ליתר בטחון? (תינוק בן 6 חו')
6. האם אפשר לערבב חלב של שתי שאיבות?
7. כמה דקות רצוף הכי נכון לשאוב, בהנחה ששואבת משני הצדדים יחד? ואם כל פעם צד אחד, מה הכי נכון?

הייתי כ"כ שמחה להמשיך להניק בלי כל זה....

תודה מראש וסליחה על האורך
   חזרה לעבודה ושאיבותעדי יותם, IBCLC 08:42 14/05/2009
כן, הנקה זה כיף, ושאיבה - קצת פחות... כל הכבוד על המאמץ!

1. לא חייבים לשטוף. קחי קופסת פלסטיק עם מכסה והניחי בה את כל החלקים (לא צריך אפילו לפרק) בין שאיבה לשאיבה, והכניסי למקרר (בהנחה שמדובר בתינוק בריא שנולד במועד, ואני רואה שהוא כבר בן 6 ח' - לא חייבים להיות היסטריים בנושא סטריליזציה...).

2. הסתכלי באתר ליגת לה לצ'ה לגבי הוראות אחסון - www.LLLisrael.org.il בשאלות הנפוצות על הנקה. יש שם מידע מדויק לגבי מספר השעות ביחס לטמפרטורה. עקרונית התשובה היא כן.

3. אל תשאבי בבית - הניקי ישירות :-)

4. עקרונית כן, בפרט בגיל זה. רק שימי לב שאינך מפתחת מלאות מציקה. לימדי לסחוט ידנית כדי שתוכלי להקל על עצמך במידה שיש מלאות מציקה - פשוט ללכת לשירותים ולשחרר קצת מהחלב.

5. לא יותר ממלאי של יומיים-שלושה - אם את שואבת ביום ראשון, החלב הזה יינתן לתינוק ביום שני, וכן הלאה. לא צריך מלאי גדול. כן רצוי להגדיל מלאכותית את הייצור, כך שתשאבי יותר ממה שאת צריכה בתקופה הראשונה. לעתים קרובות יש ירידה בכמות הנשאבת לאחר כמה שבועות, וייצור-יתר שכזה יאפשר לך לעמוד בצרכים שלו גם אחרי ירידה.

6. כן - לאחר השוואת טמפרטורות. ז"א בקבוק חדש יש לקרר ואז להוסיף לחלב המקורר. יש להתייחס ל"תאריך תפוגה" לפי החלב הישן יותר.

7. שואבת משני הצדדים - שחקי עם האפשרויות השונות בהתאם לצרכים ולייצור. הצעה אחת שתוכלי לנסות אם עובדת בשבילך - שאבי עד שנפסקים ה"שפריצים", עוד 2-3 דקות עד שמתחילים שוב שפריצים, ועוד דקה לאחר שנפסקים שוב.
אין מספר דקות שווה שמתאים לכל האמהות.

אם מצד אחד כל פעם - שאבי עד שנפסקים השפריצים ועוד כדקה, עברי לצד השני, וחוזר חלילה.

בהצלחה!
   תודה ענקית! ועוד קצת שאלותנעמה 09:34 17/05/2009
בשאלה על שאיבה בבית, התכוונתי להנקה... אבל לא הסברתי עצמי - עד כמה חשוב שהנקות/שאיבות יהיו באותן שעות כל יום?
אמרת להניח חלקים בקופסה עם מכסה ולהכניס למקרר - אני מנסה להמנע מפגישות עם המטבח והמקרר (בגלל נהציבוריות שלו) - האם אפשר, סליחה שמקשה, על אותו עקרון, לשים בצידנית עם קרח?
ועוד משהו - האם חזיית ברזלים עלולה לפגוע בהקה בשלב זה?

כ"כ מקוה להחזיק מעמד בשאיבות תוך כדי עבודה.

תודה גדולה על התמיכה ועל המידע המרגיע והמפורט.

נעמה
   עוד קצת שאלותעדי יותם, IBCLC 10:34 24/05/2009
לא *מאוד* חשוב. נסי לא להגיע למצב של מלאות מציקה - אם כן, זה יכול להוריד כמויות. אם כבר נוצרה מלאות - עודדי את התינוקת לרוקן את השד ככל האפשר.

כן, אפשר להשתמש בצידנית עם קרח.

חזיית ברזלים - כל עוד היא תומכת היטב, ואת לובשת אותה תוך הקפדה שלא תלחץ על השד, לא צריכה להיות בעיה. יש גם חזיות הנקה עם ברזלים. אם חלילה מתחילה להתפתח דלקת/צינורית סתומה - השתמשי בחזייה אחרת. עקרונית, הנקה היא לא עד כדי כך רגישה ופגיעה, וגם אם נוצרת בעיה, כמעט תמיד היא הפיכה :)

בהצלחה!
   עדי - תודה ענקית, עזרת לי המון!!!נעמה 16:31 27/05/2009




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו