צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  שאלה לקראת לידה שניהלילך 08:37 10/06/2009
בוקר טוב
אני בהריון שני, שבוע 35. ואני בעיקר מוטרדת מה"יום שאחרי"...סליחה מראש על האורך...

ההריון הראשון שלי היה אחרי טיפולי IVF, בעקבות שחלות פוליציסטיות. סבלתי מעודף משקל וסכרת הריונית במהלך ההריון.
בני נולד בשבוע 35, בעקבות ירידת מים מוקדמת, במשקל 2.200. הנקתי אותו במשך 4 חודשים אך לצערי בתקופה זו הוא כמעט ולא גדל. היה לו ממוצע עליה במשקל של בערך 50-70 גר' בשבוע. הוא הגיע מהר מאד לאחוזון 3. בתקופה זו הייתי גם שואבת מספר פעמים ביום, זאת לאחר שהתייעצתי עם יועצת הנקה בתקווה להגביר את תפוקת החלב, מתוך ההבנה, שלבני הקטן פעולת היניקה קשה ומורכבת. לצערי השאיבות הניבו מעט מאד חלב. בסופו של דבר יועצת ההנקה והרופא שלי הגיעו למסקנה שעקב הבעיות ההורמונליות שלי והסכרת ההריונית- יש לי בעיה בייצור חלב ולכן אין ברירה אלא לתת לו תוספות. בכאב לב גדול אחרי 4 חודשי "מאבק" על ההנקה- התחלתי לתת לו תוספות והוא מיד התאהב ומאותו רגע- לא רצה יותר לינוק. ההנקה הופסקה בהדרגה תוך חודש.

חשוב לי לציין שאחרי ההתייעצות עם היועצת הנקה, היא המליצה לי על כדורי חילבה שהגבירו במעט את כמות החלב, אך זה היה בשלב מאוחר, בו הרופא שלי כבר החליט שאין ברירה אלא לתת תוספות (זאת, לאחר שהייתי באה עם בני למעקב גדילה כל שבוע אצל הרופא ובטיפת חלב).

כעת, כפי שציינתי, אני שוב בהריון. הפעם הסיפור הוא אחר לחלוטין. לפני שנכנסתי להריון עשיתי דיאטה רצינית בליווי דיאטנית וירדתי 30 ק"ג. אחרי הירידה, נקלטתי להריון הזה באופן טבעי, ללא טיפולים. עד כה עליתי בהריון הזה רק מעט במשקל. בדיקת הסוכר האחרונה שלי היתה 73 בצום, כך שנראה שמצב הסוכר יציב נכון לעכשיו.

ולשאלותיי:
האם יש סיכוי שהשיפור במצבי הבריאותי יביא לכך שהפעם חווית ההנקה תהיה אחרת? האם ניתן לשער כי יהיה לי די חלב הפעם?
האם יש טעם להתחיל ליטול כדורי חילבה עוד לפני הלידה כדי להגביר ייצור חלב מיד אחרי הלידה, במידה ואני יודעת כי יש לי בעיה בתחום זה?
האם מומלץ להתייעץ עם יועצת הנקה בטרם הלידה, כדי להיות מוכנה לכל המצבים האפשריים?

אני מאד-מאד רוצה להניק גם הפעם והפעם לעשות זאת זמן ארוך יותר וללא התחושה שאני מרעיבה את בני...
אנא עזרתכן
תודה מראש!
   כל הכבוד על השינוי שעשית!ד"ר ליבוביץ 20:00 10/06/2009
יתכן מאד שהפעם יהיה יותר טוב. באופן כללי יש לרוב עליה בייצור החלב מהריון להריון, ובודאי לאחר השינוי הגדול שעשתית במשקל ובמצבך הבריאותי. כמובן שלא ניתן להבטיח דבר. אני ממליצה באופן כללי להקבל ייעוץ על הנקה לפני לידה, ובודאי אם היו קשיים עם תינוק קודם. לא ידוע לי שיש טעם לקחת חילבה לפני הלידה. יש גם תרופות שיכולות לעזור, אבל זה כמובן לא המלצה גורפת אלא תלוי במצב.

בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו