צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  ירידה בחלבנועה 10:58 21/06/2009
ביתי בת חמישה חודשים ובהנקה מלאה. לפני כשבועיים הרגשתי ירידה בכמות החלב ואכן החששות התאמתו כששקלתי אותה אצל הרופא היא עלתה רק מאה גרם בשבועיים וחצי. הרופא המליץ לשלב תחליבי חלב וזה מייאש לגמרי.

לפני שבועיים חזרתי לעבודה, אני שואבת אבל גם בשאיבות אני רואה ירידה בכמות (ממאה ושלושים לבקושי מאה בשאיבה אחת). בעלי מתעקש לתת לה פעם ביום תחליף וזה קורע לי את הלב... (אבל היא אוכלת את כל הכמות, 180 מ"ל בלי בעיה)



מה לעשות? מדוע יש ירידה בחלב? ויותר קריטי איך מחזירים את כמות החלב היפה שהיתה קודם? לא היו לי בעיות בהנקה, אני נהנת מלהניק ורוצה להמשיך בכל מחיר. האם כמוסות החילבה עוזרות?



תודה רבה.
   ירידה בחלבעדי יותם, IBCLC 16:24 21/06/2009
שלום נועה,
את מתארת מצב מורכב שבו קשה לך לקבל תמיכה מצד הסובבים אותך, וחבל מאוד שדווקא בנושא חשוב כ"כ את לא זוכה לה.

האם שקלת אותה בטיפת חלב או במשקל שונה אצל הרופא? בין משקלים יכולים להיות הבדלים משמעותיים.

תינוקות אמורים להכפיל את משקל הלידה שלהם עד גיל חצי שנה. האם משקלה של בתך קרוב לכך?

האם היתה חולה בזמן האחרון? התחילה להיות פעילה יותר? על סמך שקילה אחת אין צורך לעשות שינויים משמעותיים, ועדיין היא עולה. אצל תינוקות יונקים יש עלייה גדולה בחודשים הראשונים, והיא מתמתנת אח"כ. חפשי בגוגל WHO (ארגון הבריאות העולמי) ו-growth charts ובדקי מה מצבה בעקומות שלהם, שהן העדכניות והמדויקות ביותר שיש לנו היום.

אין שום סיבה לשלב תמ"ל, כל עוד יש לך די חלב שאוב לתת לה. לא ברורה לי ההתעקשות של בעלך. את יכולה להפנות אותו לתדריך משרד הבריאות לתזונת התינוק (קל למצוא, שוב, בגוגל), שבו נכתב במפורש כי התמ"לים אינם מהווים תחליף במלוא המובן האיכותי לחלב אם.

לעתים קרובות נשים מרגישות ירידה בכמויות שהן שואבות, אין קשר בין זה לבין הכמות שתינוק בריא יונק - הוא יעיל יותר מכל משאבה. כמוסות חילבה עוזרות לנשים רבות, אך קחי בחשבון שהן מורידות לחץ דם וסוכר, ואם הערכים של אחד מאלה נמוכים אצלך, יש להתייעץ עם רופא.

יש עוד טיפים להגברת כמות השאיבה - להמשיך לשאוב "על ריק" כשתי דקות מכל צד, לשאוב שאיבות קצרות יותר לעתים קרובות יותר, לשאוב בשעות קבועות, לשאוב במשאבה טובה יותר...

המשיכי לעדכן! בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו