צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  גמילה מהנקה -הציליורד 01:07 14/07/2009
שלום רב! בני בן ה-11 חודשים ינק עד כה מתי שרצה כאשר הציצי שימש לו להרגעה ושינה.במשך הלילה הוא מתעורר מספר רב של פעמים יונק וחוזר לישון. הייתי איתו בבית והוא רק ינק.כאשר חזרתי לעבודה לפני כחודשיים הוא אכל פירות וכשהגעתי הוא המשיך לינוק. קשה לו להירדם גם כאשר הוא יונק{הוא יכול לינוק ולהמשיך להיות ער למרות שהוא רוצה לישון, אבל אז הוא נודניק ולא רגוע}
שנתו אינה ממושכת וגם אם כן היא אינה רציפה ואז אני צריכה לנדנד אותו על מנת שימשיך לישון.לעיתים הוא מתעורר בבוקר עצבני היות שהוא עוד עייף אך אינו חוזר לישון.בתחילת השנה הוא אמור ללכת למעון ולכן החלטתי לגמול אותו מיניקה במשך היוםלהקל עליו.חשבתי לגמול אותו לחלוטין וניסיתי זאת במשך חצי לילה אולם לא החזקנו מעמד{עליי לציין כי הנני מטופלת בשני ילדים נוספים:6,4 ובגמילת הלילה הנני מתמודדת לבדי}.מה שקורה כעת זה שאני איתו בבית עד לתחילת השנה במשך היום הפסקתי להניק אותו אבל יש לו קושי גדול להירדם ואני משכיבה אותו על הידיים מה שמתיש אותי כי זה יכול להימשך שעות ובצורה אחרת הוא לא מסכים.במשך הלילה הוא מתעורר ויונק. ברצוני לדעת: אם אני לא מבלבלת אותו כאשר הוא יונק במשך הלילה? האם הוא לא מקבל מסר כפול? אם אני אפסיק לגמרי הקושי יהיה גדול יותר או שמא להיפך היות שהוא יצטרך להיגמל פעמיים? אני מפחדת שאני עוברת איתו מהרגל לא טוב של שינה להרגל רע יותר על הידיים או בשעת הלילה כאשר אני עושה לו טיול בעגלה.כמה זמן נמשכת לגבי התינוק הגמילה עד שהוא יבין ויתרגל דפוסי שינה אחרים? איך אפשר לנסות להרדים אותו בדרך אחרת? והאם כאשר ארצה לגמול אותו בלילה התהליך יהיה עבורו קל יותר? מתי ואיך לעשות זאת כדי להקל עליו{מבחינתי אני מוכנה אני פשוט חסה על ילדי} אני יודעת שכתבתי מגילה אבל רציתי שתביני את כל התמונה כדי שאוכל לקבל תשובות רלוונטיות עבורי.אנא ממך התייחסי לכל שאלה אם תוכלי היות ואני מרוטת שינה ועצבים ומצד שני אני מנסה להקל על הקטן תודה על תשובה מפורטת ומקווה גם מצילה.בברכה ורד שאחרי שני ילדים חוזרת על אותם טעויות שאלות ועדיין חסרת אונים.
   גמילה מהנקהעדי יותם, IBCLC 17:32 15/07/2009
שלום ורד,
שומעים היטב עד כמה את עייפה ומותשת :-(
אין שום מסר כפול כל עוד הכללים ברורים. בלילה יונקים וביום לא - אפשר לחזור על הכללים האלה באוזניו.
מצד שני, אני לא בטוחה שגמילה בשעות היום תקל עליו במעון... הוא ילמד מהר מאוד שבמעון את איננה, בלי קשר להנקה - ילדים מסתגלים למעון בדרכים שונות, וההנקה היא לא מה שמקשה עליהם את העניין.

אני מציעה לך בחום לקרוא את הספר "לישון בלי לבכות" מאת אליזבת פנטלי, המציע שיטה רכה לניתוק הקשר בין ההירדמות להנקה, ועוזר בצמצום התעוררויות הלילה.

כמו כן, מומלץ להשתתף במפגשי ליגת לה לצ'ה ולשמוע מניסיונן של אמהות אחרות. www.LLLisrael.org.il

בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו