צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  ייעוץ דחוף מאוד בהנקה - האם עוד ניתן להציל את ההנקה?אמא מודאגת 23:39 19/08/2009
הבת שלי בת 3 שבועות. בשבועיים הראשונים היא קיבלה רק הנקה למעט פעמיים שהאחיות נתנו לה בלילה בבית חולים בקבוק כשהן השגיחו עליה כדי לתת לי לישון (למרות שלא ביקשתי מהן לתת לה בקבוק). בשבוע שלפני הלידה ובשבוע שלאחריה קיבלתי אנטיביוטיקה עקב חום שעלה מדי ערב וחוסר וודאות של הרופאים לגורם לחום.
בבית חולים דרך הוריד ואח"כ אוגמנטין.
בשבועיים של ההנקה הילדה ינקה לפעמים כל רבע שעה-חצי שעה ומקסימום כל שעה ולא ישנה מספיק (אלא אם כן היתה על הידיים וגם אז לא תמיד ישנה מספיק במהלך היום והלילה)והיתה קצת עצבנית. לאחר שבועיים הרגשתי שאני מותשת,שהיא מותשת וגם הילדים הגדולים שבכלל לא זכו לתשומת לבי במשך 3 שבועות כבר היו מתוסכלים מחוסר תשומת הלב ולכן החלטתי שמדי פעם אתן לה תוספת תחליף או חלב אם שאוב מבקבוק (טעות שלי - מודה). לצערי, לא התייעצתי עם יועצת הנקה ולא חשבתי שהדבר עלול לפגוע בהנקה. הילדה גם לא עלתה במשקל באופן תקין (לפחות לפי הרופא - נולדה 2870 והיום שקלה 3000).
כרגע, אני קצת מיואשת, במיוחד לאור העובדה שהרופא אמר שאני חייבת לתת לה תוספת לאחר כל הנקה של 7-8 דק' מכל צד ואני מפחדת שייגמר לי החלב.
לאחר שקראתי עכשיו מס' מאמרים באתר הבנתי שישנם דברים שעשיתי לא נכון.
יש לי 2 שאלות:
1. האם אני יכולה להציל את ההנקה ולחזור להנקה מלאה לפני שיגמר החלב וכיצד ניתן לעשות זאת?
2. מה עלולה להיות ההשפעה של האנטיביוטיקה שקיבלתי על הילדה (הרופאים בבית חולים וגם בקופח אמרו לי שמותר לתת אנטיביוטיקה מהסוגים שקיבלתי בזמן הריון והנקה) אך אני, שלוקחת ונותנת למשפחתי הכל טבעי ולא מכניסה כמעט תרופות הביתה (למעט כשיש סטרפטוקוקוס) חושבת שכל תרופה עוזרת למשהו אחד ופוגעת במשהו אחר.

אודה לכם על תגובתכם המהירה.
   האם עוד ניתן להציל את ההנקהעדי יותם, IBCLC 14:59 22/08/2009
שלום אמא מודאגת,
בגיל 3 שבועות בהחלט אפשר לעשות עוד הרבה דברים, ואולי אפילו לחזור להנקה מלאה ומספקת. לפי מה שאת מתארת, רצוי מאוד להיפגש עם יועצת הנקהש כדי שתוכל לראות את הטכניקה של שתיכן, לשפר ולבנות יחד תכנית להמשך.
לא ידוע לי על השפעות של האנטיביוטיקה על הילדה. בחלב עוברת כמות קטנה מאוד של התרופה. אוגמנטין משמשת גם לטיפול בתינוקות במחלות שונות, ואז הם מקבלים כמות משמעותית בהרבה.
בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו