צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  עוד שאלות להבהרהאמא מודאגת 23:59 19/08/2009
1. האם הבקבוק של TOMME TIPPY גם עלול לגרום לבלבול פטמות? הוא דומה לפטמת השד. (השאלה, אולי הרטורית, נובעת מכך שברור לי שבעלי, אמי וחמותי לא יאכילו את הילדה מכפית או כוסית)

2.א. האם שאיבה לעיתים קרובות יותר, גם אם היא אינה מלאה(מבחינת זמן שאיבה) תעלה את כמות החלב? מה הזמן המינימלי שצריך כדי לשאוב חלב טוב ומה הזמן המינימלי שצריך לעבור בין שאיבה לשאיבה?

ב. האם ניתן להניק מיד לאחר שאיבה (התחושה היא שהשד מרוקן ולכן אני נותנת לה את החלב השאוב בבקבוק אם היא מתעוררת בדיוק עם תום השאיבה).

3. יש לי משאבה חשמלית של MADDELA מלפני כ- 8 שנים (החלפתי כמובן את החלקים) ולעיתים כואבות לי הפטמות בזמן השאיבה (קרה לי גם עם הגדולים) - האם יש לכם טיפים כיצד למנוע זאת / כיצד להצמיד את המשאבה כך שלא יכאב.

4. האם גליכול וגרייפווטר באמת יעילים לגזים? (הרופא ילדים לא מאמין בהם) האם יש שיטות אחרות להפחתה/הקלה?
   עוד שאלות להבהרהעדי יותם, IBCLC 15:04 22/08/2009
1. כל בקבוק עלול לגרום לבלבול פטמות. טומי טיפי נחשב לאחד מ"הטובים" :) אם היא מקבלת בקבוקים רק מאחרים, מה טוב! הסתכלי בתשובתי שתחת הכותרת "כמה אוכל" לטיפים להאכלה מבקבוק.

2. שאיבה לעתים קרובות טובה מאוד להעלאת כמות החלב. אין זמן מינימלי, אך רוב החלב ייצא, כנראה, בדקות הראשונות לשאיבה. אין גם זמן מינימלי בין שאיבה לשאיבה - קצב ייצור החלב עולה ככל שהשד "מרוקן" יותר.

2ב.נסי להניק גם אם מיד לאחר שאיבה, ותראי איך התינוקת מגיבה.

3. משאבת מיני אלקטריק היא לא חזקה במיוחד... שקלי לשכור ספקטרה מיד שרה, ותראי אם את מרגישה הבדל משמעותי ביעילות ובכמויות. לגבי כאבים בשאיבה, הקפידי שהפטמה תהיה במרכז המשפך, ושאבי בעוצמה שנוחה לך. התחילי מהעוצמה החלשה ביותר והגבירי רק עד לעוצמה שנוחה לך.

4. משרד הבריאות ממליץ לא להשתמש בתכשירים לגאזים. ייתכן ששיפור של ההנקה יביא לשיפור גם בגאזים. אני ממליצה בחום גם על שימוש במנשא שיהיה לכן נוח.

בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו