צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  שאיבה\קולסטרוםאמא 01:23 24/08/2009
רקע:
בלידות הקודמות הימים הראשונים היו סיוט כי לא היה לי מספיק חלב. באחת מהם אפילו הייתי צריכה לשאוב לפני כל ארוחה כדי לעודד יצור חלב. אחרי הימים הראשונים שבהם ממש היתה הנקה בלי הפסקה (כולל תינוק צורח מרעב – שזה הכי הפריע\כאב לי) החלב הגיע והכל הסתדר (הנקה מלאה שנמשכה מעל שנה)

השאלה (ואני מקווה שהיא לא טיפשית מידי)
חשבתי אולי להתחיל לשאוב לפני שהתינוק יגיע, כדי לעודד את יצור החלב כך שכשהתינוק יוולד אני אחסוך את הימים הקשים הראשונים ולתינוק יהיה חלב ישר... וכאן החלק הטיפשי מגיע: קולסטרום קיים רק בימים הראשונים, אם אני אתחיל לשאוב עכשיו (שבוע 39) לא יגמר הקולסטרום ויגיע החלב הרגיל עוד לפני שהתינוק יוולד? (ואז התינוק יפסיד את הקולסטרום שהוא כ"כ חשוב?!)

תודה
   אין שאלות טפשיות :)עדי יותם, IBCLC 08:57 13/09/2009
אם שואבים הקולוסטרום לא ייגמר. הטיימר מתחיל לרוץ אחרי הלידה :)
אבל קולוסטרום קשה מאוד לשאוב. הוא מזון מרוכז מאוד, במרקם דומה יותר לדבש מאשר למים, ומגיע בכמויות קטנות.

אפשר לסחוט לתוך מזרק בעל פיה רחבה, עם פקק על הצ'ופצ'יק, ואז להפוך בזהירות ולהכניס את הבוכנה (מקווה שההסבר ברור). מזרקים עם קולוסטרום אפשר לאחסן בשקיות זיפלוק חדשות ולהניח במקפיא עד לזמן הלידה, ולקחת איתך לביה"ח. כך אם תהיה מוטרדת יהיה לך אוכל לתת לתינוק.
*א ב ל* עדיף לעבור הכנה טובה מראש עם יועצת הנקה מוסמכת, שתעזור לברר מה גרם לכך שלא היה חלב בהתחלה.

מצטערת על האיחור בתשובה - עדכני מה היה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו