צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  הוספת תמ"ל לאחר הנקה מלאההודה 11:48 01/09/2009
שלום. ילדתי את בני הבכור לפני 3 חודשים ואוטוטו מסתיימת חופשת הלידה שלי ועלי לחזור לעבודה. ניסיתי לשאוב במשאבה ידנית, אבל לא הלך לי אז עברתי למשאבה חשמלית שהשכרתי מיד שרה והיא כנראה לא מתאימה לשד שלי או משהו כזה, כי בעת השאיבה ממש-ממש כואב לי. בגלל שאין לי זמן להשיג משאבה אחרת כי אני כבר צריכה להרגיל את ילדי לאכול מבקבוק, אז כנראה שאתן לו תמ"ל רק בשעות בהם אני עובדת. שאלתי היא כזו: אני עובדת מ8:00 עד 13:00 ויש לי שעה של הנקה שאבוא להניק אותו. רציתי לדעת איך לשלב תמ"ל והנקה? (הבנתי שאם נותנים תמ"ל אסול לתת לילד לאכול עד 4 שעות, אבל אם מדובר בהנקה- אפשר להניק גם כשלא חלפו 4 שעות ממתן התמ"ל?)
וגם, איזו כמות עלי לתת לו אם מדובר בתמ"ל? (בני בן 3 חודשים, נולד 2930 כעת שוקל כמעט 5, אוכל בערך 6-8 ארוחות ביום בטווח של שעתיים וחצי בדר"כ)?
בתודה מראש על תשובותכן, הודה.
   הוספת תמ"לעדי יותם, IBCLC 09:07 13/09/2009
ביד שרה יש כמה סוגי משאבות. בקשי משאבת ספקטרה, אל תשתמשי במכונה שצריך להשתמש באצבע כדי לסתום חור בזמן השאיבה, היא באמת מכאיבה.
גם עם הספקטרה - התחילי בעוצמה נמוכה והגבירי רק למצב שנוח לך ולא כואב.
מאכילים את הילד כשהוא רעב, בלי קשר לשעון... אם את יכולה להניק ממש לפני היציאה מהמעון/מטפלת, ומיד כשאת חוזרת, אולי לא תצטרכי כלל להיעזר בתמ"ל או בחלב שאוב.

כמויות - צריך פשוט לנסות ולראות. נסי להציע 60, ואם עדיין רוצה עוד - שיהיו עוד 60 מוכנים. לתת את הבקבוק לאט - פטמה בעלת זרימה איטית, רק הפטמה מלאה בחלב (לא כשהבקבוק מלא להחזיק אותו אנכית, כך הזרימה הכי מהירה), לעשות הפסקות. מן הסתם יאכל 80-100 בארוחה.
בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו