צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  מסרבת לנוקמיכל 00:00 13/06/2010
ביתי בת 3 חודשים בדיוק. נולדה במשקל 3505 ובגיל חודשיים שקלה 4700. מגיל חודשיים החל המשקל לפעמים להעצר ולפעמים לרדת(בסוף שבוע אחד ירדה 40 גר). התחלנו מעקב צמוד בטיפת חלב ואפילו לקחתי אותה לסדרת בדיקות מטבוליות. בגיל חודשיים וחצי שקלה רק 4840. בהמלצת האחות ניסית לתת בקבוק ולהשתדל לתת לה חלב שאוב בתוכו. גם אני נלחצתי מהעליה האיטית אם כי לא ירדה מתחת לאחוזון התחתון אלא עברה מאחוזון 25-50 לאחוזון10-25. בהתחלה סרבה בתוקף לבקבוקים ולקראת סוף שבוע שעבר הראתה שמסתגלת. אני כנראה הצעתי לה בקבוק לעיתים קרובות מדי כי פחדתי שאינה מקבלת מספיק ממני והיא גם בעלת מזג בכייני ועצבני למדי. בסוף השבוע סרבה לחלוטין לנוק ממני. מסובבת את הראש בבכי נוראי כשאני רק מרימה חולצה. אני שבורה מזה מאוד. בבת אחת נחתך כל קשר ההנקה שלי אליה. אני מרגישה שהיא ממש מפחדת שאנסה להניק אותה.אני משתדלת לשאוב מהערב כל שעתיים. האם יש סיכוי להפוך את המצב? אני מוכנה לכל עצה ולכל מאמץ שידרש.
תודה מראש
   עד שעדי תענה (לפעמים זה לוקח כמה ימים)פרחית 09:36 14/06/2010
אני, הלא-מומחית, ממליצה לך למצוא כמה שיותר הזדמנויות להצמיד אותה אלייך - ממש עור לעור (בקיץ אפשר). לעשות אמבטיות ממושכות ביחד, למשל. מנשא בעירום חלקי ועוד. הקרבה הזאת יכולה לגרום לה להתחיל 'לחפש'.
חוץ מזה טוב שאת שואבת. אולי גם תתגברי עם חילבה.
   תודה פרחית :)עדי יותם, IBCLC 19:24 14/06/2010
בינתיים מיכל ואני נפגשנו וקיבלתי תמונה קצת יותר מקיפה. עקרונית את צודקת (פרחית) אבל כאן יש עלייה לא תקינה במשקל וזה בדיוק המקרה שתמיכה דרך האינטרנט הופכת למוגבלת.

מבלי להתייחס למקרה הספציפי, ולטובת קוראות אחרות - אם מדובר רק בסרבנות לינוק אז אכן הרבה מגע עור לעור ושימור הייצור באמצעות שאיבה, יכולים לעזור. כשיש גם מצב של עלייה לא תקינה במשקל - מומלץ להיפגש עם יועצת הנקה לבירור יותר מעמיק.
   אנצל את ההזדמנות ואשאל אותך:פרחית 20:22 14/06/2010
אני לא יועצת הנקה ולא מדריכת הנקה ולא עברתי שום הכשרה בנושא, אבל מכמה שנים 'בתחום' אני בכל זאת יודעת דבר או שניים. אני קוראת שקטה פה לא מעט, והרבה פעמים מדגדג לי באצבעות לענות. אבל הרי מי שכותבת פה רוצה תשובה של מומחית. הסיבה שאני מתלבטת (ושהפעם החלטתי כן לכתוב) היא שאני רואה שלפעמים שאלה יכולה לשכב פה שבוע, ובחלק מהמקרים שבוע זה פרק זמן קריטי. אז כמובן לפתור בעיית הנקה (כגון עלייה במשקל לא משביעה רצון) אני לא יכולה, אבל לזרוק איזה טיפ כדי שההנקה לא תוחמץ לגמרי עד לקבלת המענה - בחלק מהמקרים נראה לי שאני יכולה. האם נראה לך שזה בסדר שבמקרים כאלה אענה (תוך הבהרה שאני לא מוסמכת בתחום), או שהחשש שאטעה מישהי חלילה גדול מדי?
   כן, עני! :)עדי יותם, IBCLC 20:29 14/06/2010
אל תדאגי - אם אני רואה שיש תגובה שדורשת תיקון אני אכנס לתקן. ואם הכל בסדר, אז כמו בפורומים אחרים שאני עונה בהם, אוסיף תגובה שמסכימה עם דברייך.

עזרה מאמא לאמא היא דבר חשוב מאוד, ואני מאוד בעד שאמהות מניקות יתמכו באמהות מניקות אחרות.

תודה :)




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו