צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  הפסקת הנקה - חגג בתחילת החודש 3גילי 13:03 30/06/2010
שלום,

הילד כבר גדול והגיע הזמן להפסיק.

נורא קשה לי להפסיק ולהתמודד עם הקושי שלו (בכי בעיקר) ושלי (התמודדות עם פרידה...)
איך עושים זאת?הוא יונק רק בלילה , אני מודעת לכמה זה לא טוב לשיניים ואולי בנוסף לבעיות של הפסקות נשימה הוא מתעורר כי הוא רוצה ציצי.

היום כשהוא בן 3+ הגיע הזמן ואני רוצה לדבר איתו ולהסביר שהוא כבר גדול ולא צריך יותר ציצי.
זה לא הולך להיות פשוט לפעמים אני מפסיקה אותו כי לא נעים לי להיות מוצץ...והוא צורח.

אני חייבת להיות עקבית.
אשמח לעצות כיצד אפשר לעזור לילד ולי להפסיק את ההנקה.
האם לתת בקבוק עם מים?או כוס כתחליף? האם נכון בגיל זה להפסיק לגמרי, או להבטיח שבבוקר כשיהיה אור יקבל?

תודה מראש
   הפסקת הנקהעדי יותם, IBCLC 10:58 07/07/2010
כל הכבוד על ההנקה הממושכת!
אם את קוראת אנגלית, אני ממליצה בחום על הספר mothering your nursing toddler (אפשר להשיג באינטרנט, בחלק מקבוצות ליגת לצ'ה, אולי בדיאדה). עוד ספר נחמד הוא how weaning happens.
בכלל, במפגשים של ליגת לה לצ'ה משתתפות פעמים רבות אמהות שמניקות פעוטות או שגמלו פעוטות בעבר.

עקרונית - עם ילד בן שלוש אפשר לדבר ולהגיע לסיכומים... לנסות לברר איתו מה היה רוצה במקום. בגיל הזה אין שום צורך בבקבוק, אפשר אולי בקבוק ספורט - אולי לקנות לו בקבוק מיוחד (לא בקבוק תינוקות) לפי בחירתו, שיוכל לשתות ממנו מים כשהוא מתעורר בלילה.

אם התפיסה שלו לא נעימה לך - הסבירי לו - מראש, לא תוך כדי הנקה - שלא נעים, והדריכי אותו איך לינוק בלי שתיווצר תחושה לא נעימה. אפשר גם להגיע לסיכום שסופרים עד 10, או את שרה שיר קצר.

אפשר לנסות לחשוב צעד אחד לפניו. לא לשבת במקומות שבהם הוא רגיל לבקש לינוק, לא לדבר בטלפון כשהוא בסביבה (גם לך קורה, כמו למניקות פעוטות רבות אחרות, שברגע שאת בטלפון הם מבינים שאפשר לינוק כי את לא פנויה להתווכח או להציע משהו אחר? ;-) ). להציע לו כוס מים או פרי חתוך כל כמה זמן.

אין בעיה עם השיניים כל עוד מצחצחים היטב לפני השינה. בחלב אם יש נוגדנים שמונעים התפתחות עששת. רק אם נותרות שאריות מזון על השיניים, השילוב עם חלב אם באמצע הלילה יכול להאיץ התפתחות עששת. אין שום קשר בין הנקה לבין הפסקות נשימה.

כתבת בעצמך "אני חייבת להיות עקבית". אם תהיי שלמה עם הגמילה, יהיה לו קל יותר לקבל אותה. הבהירי לעצמך למה את רוצה לגמול, באילו תנאים את מוכנה להמשיך להניק. ילדים נגמלים מעצמם, כמעט תמיד בין גיל 3 ל-5, ואין שום נזק בלהמשיך להניק - הביטוי "שיני חלב" נוצר בתקופה שבה היה מקובל שילדים יונקים עד לגיל שבו השיניים שלהם מתחילות להתחלף - חמש-שש. כיום זה נראה לנו מוזר פשוט כי זה פחות מקובל, אבל אין שום מניעה בריאותית/פסיכולוגית להמשיך להניק, זה רק עניין תרבותי ובתרבויות רבות רוב הילדים עדיין יונקים בגיל שלוש ויותר.

בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו