צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  כמה שאלות על הנקה ותזונת תינוקותמרב 12:20 07/07/2010
שלום רב,
ביתי בת חמישה וחצי חודשים. עד כה ניזונה מהנקה מלאה, בחודש וחצי האחרונים בתוספת טעימות מזון מוצק.
יש לי כמה שאלות, מצטערת מראש על האורך:
1. בעוד שבועיים, כשתהייה ב"ה בת חצי שנה אני אמורה לתת לה שתי ארוחות מוצקות מלאות ביום, האחת של פרי והשנייה של ירק?
2.בעוד חודשיים אני חוזרת לעבודה. אני מתלבטת האם לגמול את הקטנטונת מהנקה לקראת כניסתה למעון או לשלב הנקה לפני ואחרי העבודה- ובזמן שהקטנטונת תהייה במעון היא תקבל מוצקים + ארוחת תמל. נטייתי היא להמשיך בהנקה באופן משולב אבל מתלבטת משום שכיום אם היא מסכימה לקחת בקבוק היא אוכלת כמויות ממש קטנות (לא יותר מ- 80 cc) ומחכה ל"קינוח" מהציצי. אני מפחדת שבמעון היא תשמר את הדפוס הזה ותאכל מעט מהבקבוק ותהיה רעבה ועצבנית כשהיא מחכה לשווא ל"קינוח" שלה. מה דעתך?
3.הקטנטונת עדיין מתעוררת באמצע הלילה להנקה (הנקה אחרונה בשעה 8 בערב ומתעוררת בארבע לפנות בוקר לארוחת לילה). ניסיתי להזיז לה את שעות השינה כך שהיא תאכל מאוחר יותר אבל זה לא עוזר והיא עדיין קמה באותה השעה בדיוק לארוחת הלילה שלה. יש מה לעשות בנושא? (יש לי חברות שנלחמות עם התינוק שלהן בטענה כי בגיל הזה זה הרגל ולא רעב)..
4. הקטנטונת עדיין אוכלת כל שלוש שעות. איך מרווחים לה את הפערים בין הארוחות?
תודה מראש וסליחה על האורך...
מרב
   הנקה ותזונת תינוקותעדי יותם, IBCLC 11:00 08/07/2010
1. תצטרכי לראות מה הקצב שלה. צרפי אותה לארוחות המשפחתיות ותני לה לטעום לפי טעמה ורצונה. אין כללים מדויקים. אפשר לנסות פירות, ירקות, בשר - עדיף מזון אחד בכל פעם למשך יומיים-שלושה. יש תינוקות שיאכלו כמות של ארוחה ויש כאלה שלא.
יש זמן :)

2. 80 CC זה לא מעט בכלל! תינוקות לא מרעיבים את עצמם, וכל עוד יציעו לה מגוון בריא, ואת תאפשרי לה לינוק בשעות שבהן היא איתך, היא תדע לאזן לפי צרכיה.

3. עד גיל שנה מקובל להניח כי תינוקות מתעוררים מרעב. היא צריכה להכפיל את משקל הלידה שלה עד גיל חצי שנה ולשלש אותו עד גיל שנה - כדי לעמוד במשימה הגדולה הזו לפעמים אין ברירה אלא לאכול גם בלילה :) מעבר לכך, נשמע שהשעון הפנימי שלה מכוון יפה מאוד - היא הולכת לישון בחושך ומתעוררת עם אור ראשון, ולמעשה, לא אוכלת 8 שעות תמימות! הבעיה היא רק בשינה שלך, לא שלה... אולי תוכלי ללכת לישון מוקדם יותר בעצמך...
4. ראי תשובתי לשאלה הקודמת... גם אנחנו המבוגרים מכניסים משהו לפה כל שלוש שעות, אם לא פחות...
בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו