צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  אשמח לעזרה מהמומחים, הרבה תודהיעל 06:23 01/09/2010
רק אתמול חגגנו שבוע להולדת הקטנה,

שבוע ראשון:
בימים הראשונים בבית החולים היא ינקה נהדר (כל 3 שעות לערך) אבל אח"כ הפטמות נפצעו אז נאלצתי כמה ימים לתת שילוב של חלב שאוב, הנקה חלקית מאוד ותמ"ל כי לא הצלחתי לשאוב הרבה בגלל הפציעה.

שבוע שני (שהתחיל אתמול):
נרגעו הפטמות, קיבלתי ייעוץ על התנוחות והכל יותר טוב, היא יונקת (אני גם מרגישה את השד מתרוקן), אבל מה? זה הך להיות נון סטופ- היא לא מוכנה לשחרר את השד לטובת השני וגם את השני לטובת סיום האוכל גם כשהיא נרדמת. מצליחה כבר להרדים אותה עלי אחרי האכלה של שעה וברגע שמניחה אותה במיטה היא עושה קולות יניקה ומתחילה ללעוס את השרוול (סימן לרעב מובהק אצלה) ואז חזרה לינוק (גם אם לחצי דקה ונרדמת וחוזר חלילה)- אין הפסקה אפילו של חצי שעה בין לבין (גם עכשיו אני כותבת בעוד בעלי מחתל אותה).

אחרי חוסר שינה משמעותי שלי ושלה אני לא יודעת מה לעשות- לינוק היא יונקת, לשלב שוב תמ"ל- אני לא פנאטית, אין לי בעיה לשלב מעט כדי להקל עלי אבל אי אפשר- היא רוצה אך ורק לינוק ללא הפסקה ומוצץ (ניסיתי גם מרוח במעט חלב) היא לא רוצה(חשבתי שזה יעזור עם אפקט המציצה המרגיע)

אני יודעת שזה עוד שלב הסתגלות של שתינו ושהחלב לאט לאט יתגבר עם היניקה, אבל חייבת חצי שעת שינה פה ושם ואין לי גם את זה כבר שתי יממות...

סליחה על אורך ההודעה- אשמח לעזרה דחופה...

יעל
   הנקה אינטנסיביתעדי יותם, IBCLC 11:34 02/09/2010
מזל טוב - גם על הלידה וגם על ההתגברות על הכאבים והפצעים!
נשמע מאוד אינטנסיבי ומתיש, וכמו שכתבת - זה יעבור עם הזמן.

אני ממליצה לך בחום לישון יחד איתה, וללמוד להניק בשכיבה כך שתוכלי לנמנם תוך כדי הנקה.
ארגני סביבת שינה בטוחה, כך שלא תוכל להתגלגל לשום מקום. אם את לא מעשנת, לא לוקחת תרופות מרדימות/סמים/אלכוהול - השינה איתך בטוחה יותר מאשר שינה בעריסה נפרדת.
בהצלחה!
   עמדת משרד הבריאות שונה...פרחית 12:37 05/09/2010
   שינה משותפתעדי יותם, IBCLC 12:45 05/09/2010
עמדת הטבע שונה :-P
כל גורי מחלקת היונקים ישנים בצמידות לאמהותיהם.
רוב התינוקות בעולם ישנים בצמידות לאמהותיהם. בתרבויות שבהן שינה משותפת היא הסטנדרט, לא שמעו על תופעה של מוות בעריסה. כך התינוקות שומרים על חום גוף יציב, רמת הורמוני סטרס נמוכה, דופק סדיר. כך הם יונקים יותר ועולים יותר במשקל, וככה אמהות ותינוקות ישנים טוב יותר.

צריך להקפיד על כללי בטיחות פשוטים למדי, זה הכל.

וכשיראו לי מחקר רציני וחד-משמעי ששינה משותפת בתנאי בטיחות פשוטים היא בטוחה פחות מאשר שינה של תינוק בעריסה או בחדר נפרד, אשקול את עמדתי שנית :-)

אגב, ההתייחסות שלי ספציפית היא לגבי תינוקות יונקים. כשתינוק לא יונק, אמא שלו בד"כ ישנה עם הגב אליו, וזה פחות בטיחותי. משרד הבריאות, שיש לי הערכה מאוד גדולה אליו בתחום ההנקה, לא יכול להוציא הנחיות שונות ליונקים וללא-יונקים.
   תשובתך מאוד משכנעת. תודה. אבל...פרחית 20:13 05/09/2010
קשה לי להאמין שמשרד הבריאות לא יכול להבחין בין ההמלצות. גם בהמלצה על מוצץ יש סייג שליונקים הוא מומלץ רק מגיל חודש. לא כל-כך מסובך.
מחקר בטח שלא אמצא לך, מה אני מבינה במחקרים. כרגיל אני סומכת על ארגוני בריאות שיתווכו לי אותם...
אבל דברייך משכנעים. אני מודה.
   משרד הבריאותעדי יותם, IBCLC 10:15 13/09/2010
ודאי שאנשי המקצוע שם יכולים להבדיל בין ההמלצות. אך כגוף רשמי הדואג לרווחת הציבור כולו, הם לא יוציאו המלצה/אי-המלצה מסוג זה שתהיה שונה לגבי תינוקות יונקים/לא יונקים. ומה לגבי אלה שתזונתם משולבת? מאיזה שלב כבר עדיף שלא יישנו יחד עם אמא? לא על הכל יש לנו מחקרים.

בזמנו הרצה פרופ' ארטור אידלמן מבי"ח הדסה בירושלים, שהוא אחד ממנסחי המלצות האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים בנוגע להנקה, בכנס של ליגת לה לצ'ה, וסיפר איך הגיעו להמלצה של babies should sleep in proximity to their mothers (מצטטת מהזיכרון, ציטוט לא מדויק, אבל העיקר היא המלה פרוקסימיטי - בסמיכות). הוא אמר במפורש שהציבור עוד לא בנוי להמלצה לישון עם האמא באותה מיטה... וזה עניין תרבותי טהור.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו