צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  מעגל של יניקה עצבניתנועה 09:13 10/10/2010
בוקר טוב, הבן שלי בן 6 שבועות. נולד במשקל 2350, ועלה עד כה כמעט 2 ק"ג. כמה קטן- ככה רעבתן... ופה הבעיה העיקרית. הוא מגיע להנקה הרבה פעמים מאוד רעב, ואחרי שלוק אחד או שניים, בהם הוא מוצף בכמויות בלתי נדלות של חלב, הוא מתחיל להתעצבן ולבכות. כתוצאה מכך הוא בולע הרבה אוויר ואז מתקשה לינוק בגלל גרעפס. אני נאלצת להפסיק את ההנקה, להוציא לו גרעפס, שכמובן מלווה גם הוא בעצבים כי הוא רוצה להמשיך לינוק, וחוזר חלילה. ההנקה נראית כך- אכילה עצבנית- ניסיון להוצאת גרעפס, חזרה ליניקה עצבנית, שוב הוצאת גרעפס וכו'. התופעה הזו לא קורית כל הנקה, אך מתרחשת מספיק פעמים ומתסכלת את שנינו. כאמור- אין בעיה של מחסור בחלב והוא מקבל מספיק אוכל, אבל יש פעמים שההנקה נמשכת זמן רב ומלווה בתסכול של שנינו, ואני לא יודעת איך לקטוע את מעגל ה"קסמים" הזה.
התופעה לא מתרחשת כשהוא מקבל חלב שאוב מבקבוק, אבל אני מעדיפה לצמצם למינימום את השאיבות (כרגע מקבל בקבוק שאוב אחד בלבד, ואשמח לשמור זאת כך).

תודה מראש על העצות הטובות!
   הנקה עצבניתעדי יותם, IBCLC 19:53 19/10/2010
אם לדעתך הוא מתקשה להתמודד עם הזרימה החזקה, נסי להניק אותו כשאת נשענת לאחור.
אפשר גם לסחוט ידנית או לשאוב מעט חלב לפני ההנקה, כדי שייפסקו השפריצים החזקים ותתחיל זרימה איטית יותר, שאיתה יסתדר טוב יותר.
יש תינוקות שזקוקים בשבועות הראשונים להרבה הרמות לגיהוק. זה משתפר :) בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו