צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  גמילה מהנקה בגיל שנתייםמותשת 10:20 06/06/2011
שלום רב
אני חייבת עזרה...
בני המתוק יהיה בן שנתיים ב- 1 ביולי ועדיין יונק. אוכל יפה ברוך ה' ויונק בד"כ פעם/פעמיים ביום שעת צהריים או אחה"צ ובעיקר לפני השינה שכך למעשה הוא נרדם. מבקש "נונו" (כך הוא קורא לזה) ולישון. ואז זה מאוד משתנה אבל הוא יכול גם לקום בלילה מספר פעמים ולבקש לינוק וכך לחזור לישון. הוא ישן איתנו במיטה. ואם הוא קם מספיק מוקדם אז גם בבוקר, לפני שש הוא יכול גם לבקש לינוק קצת.
אני מאוד נהנית להניק אבל תוהה על ההמשך. אני חוששת שהגמילה תהיה קשה מאוד ככל שיתבגר ואיני יודעת אם אוכל גם להמשיך כך עוד הרבה זמן בלי לישון בלילה. שנתיים בלי לשיון רצוף, זה הרבה, לא? אמנם, יש לילות שקם רק פעם אחת אבל לרוב זה לא כך.
בעלי אומר שאני צריכה לקחת כדורים לייבוש החלב או באופן טבעי ליבש עם כרוב וכך הוא ינק ויראה שאין ויפסיק לבד. האם מניסיונכן אכן זה מה שיקרה? לפי מה שהבנתי הכדורים לא יועילו בשלב זה של ההנקה וכן אסור להניק את הילד וגם אם אייבש עם כרוב הרי שההנקה שלו תגרום לחלב להופיע... אני חושבת שהוא קם בלילה בעיקר כי כך התרגל לישון ולא קם מרעב. אני כבר יומיים עם וירוס של הקאות ושלשולים וחום ואתמול פשוט הרגשתי שאני לא מסוגלת להניק לאחר שכל הלילה של מוצ"ש הילד משום מה היה עלי וינק וכך גם אתמול. אתמול קצת נשברתי והחלטתי לאחר שינק משני הצדדים פעמיים ולא נרדם החלטתי שאני לא מניקה יותר הלילה כי אני לא מסוגלת ואמרתי לקטנצי'ק שישן הלילה לאחר שינק "נונ" וזהו אין יותר נונו. ניסיתי להסיח את דעתו, כלום לא עזר הוא נדבק אלי ולצערי בעלי לא שיתף פעולה כל כך והילד בגלל שרגיל רק אלי לא הסכים להיות איתו ורק בכה אמא אמא. מה שקרה בסוף זה שאני רבתי עם בעלי וגם כל הלילה התינוק ישן עלי וינק מתי שרצה. היה קשה מאוד. טוב, הייתי חיבת קצת לשפוך את אשר על ליבי, יש לי עכשיו תחושות אשמה על זה שלא רציתי לתת לו לינוק אבל באמת הרגשתי שאני לא מסוגלת פיזית (חום כאבי בטן, שלשולים ובנוסף אני במחזור). אני מצטערת על האורך. הייתי רוצה לשמוע טיפים איך לגמול הדרגתית, האם יבוש זו אופציה טובה? אני כמובן מעוניינת קודם כל לגמול בלילה אבל נראה לי שההנקה הכי חשובה לו זה לפני השינה שאין לי בעיה לתת אותה אבל נראה לי שהיא שורש הבעיה וכך התרגל לישון דרך הנקה. אולי להניק, להשאיר אותו ער ולהרדים בדרך אחרת? הוא לא לוקח מוצץ ולא דייסה. שוב סליחה על האורך ותודה על היחס והתשובה. אשמח לכל טיפ ועזרה :)
   גמילה בגיל שנתייםעדי יותם, IBCLC 20:41 06/06/2011
שלום לך,
כל הכבוד על ההנקה הממושכת! אין מחיר לכל מה שהענקת לבנך עד עכשיו. אין צורך לדאוג עכשיו לגבי הגמילה - פעוטות רבים גומלים את עצמם אם מאפשרים להם.
יחד עם זאת, ברור שחוסר השינה מקשה עלייך מאוד. אפשר לגמול בלילה ולהמשיך להניק ביום את ההנקות שמתאימות לך.
את צודקת שהכדורים והכרוב לא יועילו.

הגמילה מהנקות לילה תהיה קלה אם את תהיי שלמה איתה לחלוטין, תכירי לעצמך טובה על כל מה שנתת לו עד היום וממשיכה לתת בהנקות היום, ותסמכי עליו שהוא יכול להתמודד עם שנת הלילה גם ללא הנקה. כשאמא לא שלמה עם עצמה ומוכנה לשים את הצרכים שלה בצד, הילד מרגיש את חוסר ההחלטיות ולא מוותר בקלות. כדאי לחשוב עם עצמך, לדמיין את המחאה שלו ואיך את מתמודדת איתה: לחזור על כמה אמירות פשוטות ("אפשר נונו בבוקר. עכשיו ישנים"). חשוב לדבר איתו ולהודיע בהתראה של כמה ימים מראש על גמילת הלילה. 3-4 ימים קודם לכן: "עכשיו אני מניקה אותך, אבל אני עייפה מלהתעורר בלילה. מיום ראשון תוכל לקבל בלילה מים. נונו יהיה רק בבוקר".

יכול להיות שיהיו מחאות, ובכי. אם המסר שלך יהיה ברור ותהיי שלמה עם הצורך שלך לישון ולדאוג גם לעצמך, ותזכרי שהוא מקבל המון חום ואהבה גם בדרכים אחרות.

בהצלחה! זה לא פשוט...
   המשך - גמילה מהנקה בגיל שנתייםשוב המותשת 17:03 12/06/2011
הי עדי היקרה,

תודה על העידוד. רציתי להתייעץ איתך שוב, שמעתי מאחותי שישנה דרך לגמול מהנקה ילדים גדולים (שנתיים פלוס). שיטה של הסבתות מה שנקרא...
שהיא - לשים על הפטמה משהו לא טעים שהילד לא כ"כ אוהב, נגיד היא אמרה אבקת נס קפה ואז הילד כבר לא כ"כ רצה לינוק וכך במקביל להסביר שאין יותר חלב טעים וזהו נגמר...
איך זה נשמע לl? מצד אחד יכול להיות אחלה מצד שני לא קצת ישגע את הילד ויהיה לו טראומטי/לא יעבוד? אם כי, שחושבים על זה, בכל מקרה מניעה של הנקה לשם גמילה היא לא פשוטה עבורו ותהיה לו קשה, אז אולי כך שזה לא יהיה לו טעים ולא ירצה מעצמו זה עדיף? במילים אחרות, אולי עדיף שיחשוב שהחלב כבר לא טעים לו ולא בא לו יותר מאשר שאמא שלו לא רוצה לתת לו לינוק?
בינתיים על הבת של אחותי זה עובד... ואני ממש מתלבטת אם זו הדרך שכדאי ללכת בה. אשמח לשמוע מנסיונך.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו