צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  מה כדאי בתקופת ההנקהליאור 19:23 14/07/2011
האם אני יכולה להניק לאחר לקיחת נורלבו או שעליי לחכות? ובכלל, מה מומלץ לאכול/ לשתות בתקופה ההנקה??
   מה כדאי בתקופת ההנקהעדי יותם, IBCLC 20:02 14/07/2011
לגבי גלולת נורלבו - באתר היצרן כתוב כי התרופה איננה אסורה בהנקה, אך יש לקרוא את העלון כדי ללמוד כיצד ליטול אותה בתקופה זו.
norlevo.co.il/?CategoryID=516#ans24
עקרונית, מקור טוב לתשובות על תרופות בהנקה הוא המרכז הטרטולוגי בבי"ח בילינסון, טל' 03-9377472.

מומלץ לאכול ולשתות מה שאת אוהבת ורגילה. כדאי בשבועות הראשונים להימנע מחליטת נענע, מרווה, זוטה ושומר, שאצל חלק מהנשים עלולים להפחית כמויות חלב. לאחר ביסוס ההנקה, אם אוהבים לשתות חליטות אלה, אפשר לנסות ולשים לב אם הכמויות לא יורדות.

אין צורך לאכול שום דבר מיוחד לצורך "העשרת" או הגברת החלב. אשה צעירה, בריאה, ללא בעיות הורמונליות, שהתינוק שלה יונק ביעילות - תייצר כמעט תמיד מספיק חלב לתינוק שלה, ובד"כ קצת יותר ממה שהוא צריך/יכול.

פה ושם יש תינוקות שיהיו רגישים לדבר מה בתזונת האם, בפרט במשפחות עם היסטוריה של אלרגיות. גזים מתחילים בסביבות 2-3 שבועות, עד אז אין צורך לחשוב על התזונה. לאחר מכן, אם רואים שהתינוק לא שקט באופן מיוחד, אפשר לחשוב אחורה אם אכלנו משהו "חשוד" ולהימנע ממנו למשך 2-3 שב', ואז לנסות שוב. אין כל צורך להגביל מראש את התזונה.
   תודה רבהליאור 19:52 18/07/2011
בעקבות הקישור והטלפון שנתת לי נרגעתי לגבי העניין עם הנורלבו והבנתי שאין בעיה להניק יום למחרת..באיזה אמצעי מניעה כדאי להשתמש בזמן ההנקה??? תודה על כל הייעוץ לגבי מה ומה לא לאכול. אקח לתשומת ליבי..(הריון ראשון, קצת בלחץ)
   אמצעי מניעהעדי יותם, IBCLC 11:21 19/07/2011
כדאי להתייעץ עם רופא הנשים שלך. אפשר קונדומים, יש גלולות שמתאימות להנקה (לפחות באופן רשמי. אם את לוקחת - שימי לב שאין ירידה בכמויות). יש התקן עם או בלי הורמונים, ויש שיטת מניעה טבעית של למידה עצמית של זיהוי הביוץ (לא "ימים בטוחים" אלא כל אשה לגופה). בחצי השנה הראשונה, אם לא חזר המחזור, התינוק בהנקה מלאה וללא בקבוקים/מוצצים, יונק לפי דרישה ולא פותח רווחים גדולים - ההנקה מספקת הגנה של 98%, בדומה לקונדומים.
   אמצעי מניעהליאור 14:09 21/07/2011
ככה השיטה נקראת? כל אישה לגופה? כי בעבר שאלתי על שיטה טבעית שהיא באמצעות מדידת חום גוף והרופא אמר לי שהיא עובדת על אותו עקרון של שיטת הימים הבטוחים וכשזה לא בטוח ממש אז אני מסוגלת למצוא את עצמי שוב רצה כל חודש לבית מרקחת לקנות נורלבו...זה פתרון טוב אבל למקרי חירום..אני באמת אקבע אצל הרופא נשים, קצת קשה לי לארגן את הזמן עם כל הלחץ שאני נמצאת בו אבל אקבע ואברר אצלו על הדברים שאמרת...




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו