צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  גמילה מהנקה בגיל שנה ושמונהפ 09:47 27/10/2011
שלום
ביתי בת שנה ושמונה, חכמה ועקשנית, ומאוד צמודה לאמא ולציצי. לפני שלושה חודשים הפסקנו את הנקת הלילה, ולפני שבועיים התחלתי להגביל את ההנקות ביום, וכיום היא יונקת בבוקר, ובצהריים כשחוזרת מהגן (לפעמים גם בערב). העניין הוא שלמרות ההתמדה שלי לא להניק בלילה, היא כמעט כל לילה מתעוררת לבקש ציצי בבכי, שלפעמים נמשך המון זמן, והלילה האחרון היא צרחה שלוש שעות כאילו שזה הלילה הראשון בלי ציצי. בן זוגי חושב שעדיף להפסיק להניק בכלל כדי למנוע את התחום האפור הזה של הלילה ומתי מגיע הבוקר שבו אפשר לקבל ציצי. הוא טוען שזה רק גורם לה סבל, לדעת שיש אופציה לציצי והיא לא מקבלת. אני מסכימה איתו שגמילה תעזור, אך חוששת מהפסקה בבת אחת, וחוששת לתת לה תחושת דחייה. הפסקה הדרגתית יותר מאידך, לא מתאימה לביתי, היא רק רוצה יותר כשאני מנסה לרווח בין ההנקות, ונלחמת חזק כדי לקבל.... מה המלצתך?
   גמילה מהנקהעדי יותם, IBCLC 11:47 27/10/2011
ההתלבטות מובנת מאוד - מצד אחד היית רוצה גמילה הדרגתית והיית מוכנה להמשיך את ההנקה בתנאים שלך, ומצד שני המחאה שלה בשעות הלילה מתישה ולא נעימה.
אני יכולה להציע לך שלפני הוויתור על ההנקה בכלל, תנסי לדבר עם בתך בשעות היום ובפרט לפני ההרדמה, ולהסביר לה את הכלל שלא יונקים בלילה אלא רק כשיש אור יום בחלון. אם חוזרים על המסר בנעימות ולעתים קרובות, ומפצים על העדר ההנקה בהרבה מגע, נשיאה במנשא אם מתאים לכם, וזמן איכות ממוקד, ייתכן מאוד שתצליחו להגיע לגמילת לילה שתאפשר לכן המשך של הקשר המיוחד של ההנקה עד למועד אחר.
אני ממליצה בחום גם על מפגשי ליגת לה לצ'ה לשיחה בנושא זה, תוכלי לראות באתר אם יש מפגשים בימים/שעות שמתאימים לך: www.LLLisrael.org.il
בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו