צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  הנקה לאחר הפסקהנעמה 02:25 14/03/2012
שלום רב,

ביתי בת 4 חודשים ועד לפני שבוע וחצי ינקה באופן מלא. בעוד כשבועיים עלי לעבור ניתוח ראש ולכן התחלתי בתהליך גמילה בכך שהורדתי בשבוע הראשון הנקה אחת ובשבוע הנוכחי 2 הנקות ובמקומם אני נותנת לה תחליף חלב (עד 240 מ"ל ביום). בתחילהחשבתי שעקב הניתוח וההתאוששות ממנו ,שתארך מס' שבועות, אאלץ להפסיק להניקה, אולם אני משתוקקת להמשיך להניק לאחר שאתאושש.
שאלתי היא האם ניתן לחזור להנקה לאחר כ- 3 שבועות -חודש ללא הנקה וללא שאיבות וכיצד עושים זאת?

כמו כן, אם אגיע לניתוח כשהחלב עדיין לא התייבש לגמרי האם זו בעייה והאם זה דווקא עדיף מבחינת החזרה להנקה?





www.starmed.co.il/forum-32/msg-3587082#ixzz1p2uhrptz
סטארמד בריאות
   הנקה לאחר הפסקהעדי יותם, IBCLC 09:27 14/03/2012
שלום נעמה,
מצטערת לשמוע על הניתוח ועל הפסקת ההנקה הכפויה.

יש אמהות שלא היו בהריון וילדו מעולם, ובכל זאת מצליחות להגיע למצב של ייצור חלב (חלקי ברוב המקרים, אבל עם נתוני פתיחה גרועים משלך...) עבור ילדים שאימצו/הרו בפונדקאות, כך שתאורטית, בוודאי, יש סיכוי לא רע שתוכלי לשקם את ההנקה, גם אם לא באופן מלא. יש לקוות שגם התינוקת תסכים להמשיך לינוק, אך גם אם לא - תוכלי לשאוב עבורה חלב.

החלב לא מתייבש לחלוטין מהר כל כך, גם נשים שהניקו הנקה חלקית פעמים רבות רואות שעוברים חודשים רבים עד שלא נשארת אף טיפת חלב. אפשר בהחלט להגיע למצב שייצור החלב המועט לא מפריע לך, ואפשר להגביר אותו באמצעות שאיבות והנקות לאחר ההתאוששות.

רצוי כמובן שהתקופה שבה לא תניקי או תשאבי תהיה קצרה ככל הניתן. אם תהיה לך עזרה, אפשר לשקול שאיבות גם ללא הנקה בשלב ראשון, מוקדם ככל האפשר.

רצוי לעבור את התהליך בעזרת יועצת הנקה שתבנה לך תכנית פעולה מדויקת ותסייע גם בהחזרת התינוקת ליניקה.

בהצלחה והחלמה מהירה ושלמה!
   הנקה לאחר הפסקהנעמה 00:54 15/03/2012
עדי, תודה רבה על תשובתך המפורטת, שאלה נוספת - האם ניתן להעזר בכדורים-מוטיליום,ובאיזה מינון, או במזון אחר שיעודד ייצור חלב?

תודה




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו