צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  מחזור בעת הנקהנעמי 03:08 19/03/2012
תינוקי בן 4 וחצי חודשים, אני בהנקה מלאה בעיקרון (אני שואבת פעם ביום כ-200-220 בבת אחת והמטפלת מוסיפה עוד כ-120 בעת הצורך)
לפני כחודש קיבלתי "מחזורון" קטן משונה שכולו כהה שלקח כיומיים וחצי-3 ופסק ועכשיו עבר חודש ושוב קיבלתי את אותו מחזור משונה...
רציתי לדעת אם זאת תופעה מוכרת בהנקה?
והאם בזמן המחזור יש השפעה כלשהיא על החלב מבחינת איכות /התמעטות?



שאלה נוספת זה לגבי הלילה בד"כ מתעורר כפעמיים עד 3 בלילה האם הוצאתו מהחדר תפסיק את ההתעוררות? אולי כדאי כן לתת לו בקבוק תמ"ל נוסף להנקה? אם כן כמה להוסיף לו?
אני מתלבטת לגבי הוצאה מהחדר שלי כי החדר השני של הילדים בקצה השני של הבית ויתכן שיבכה ויעיר אותם או סתם אין כח לקום באמצע הלילה את כלל הבית עד אליו... מחוץ לדלת סמוך לחדר קר לדעתי.. אולי תהיה לך עצה בנושא..

תודה
נעמי
   מחזור בעת הנקהעדי יותם, IBCLC 15:58 21/03/2012
כן, יכולים לעבור כמה מחזורים עד שהמצב יחזור למה שהיה לפני ההריון (בערך...).
אין השפעה על איכות החלב, לפעמים יש נשים שבזמן הביוץ או המחזור מרגישות ירידה חולפת בכמויות. רוב האמהות והתינוקות לא ישימו לב לכך ואני מהמרת שאתם תהיו ביניהם, לפי קלות וכמות החלב השאוב.

לגבי הלילות - את יכולה לנסות ולראות אם יש השפעה, לדעתי לא תהיה, והרבה יותר פשוט ונעים לקום כשהתינוק קרוב מאשר בקצה השני של הבית. גם מתן תמ"ל לא יעזור בד"כ - ואם עוזר זה לא מהסיבות הנכונות אלא כי מעמיס מדי על הקיבה ולכן מעייף יותר.

את יכולה לנסות לקרוא את "לישון בלי לבכות" מאת אליזבת פנטלי אם התינוק אינו חוזר לישון בעצמו אלא נזקק לעזרה, ייתכן שהשיטה שם תתאים לכם ותמעיט/תקצר את התעוררויות הלילה.

נסי לראות אם יש דרכים אחרות שיכולות להקל עלייך את ההתמודדות עם כל המשימות - תינוק חדש, עוד ילדים בבית, חזרה לעבודה, שאיבה - זה לא פשוט! כל הכבוד לך ובהצלחה.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו