צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  לא פותח פה גדול מספיקחנה 14:35 28/03/2012
בני בן כמעט חודשיים.
אני מניקה אותו מהשבוע השלישי לחייו (בשבועיים הראשונים שאבתי והוא אכל מבקבוק), ועדיין זה מאוד כואב בפטמות. כאב חד כל פעם שהוא תופס. חשוב לציין שאחרי כ5 דק' הכאב יורד והוא אוכל מספיק (עולה יפה במשקל), אבל הפטמות נשארות פצועות וכואבות לכל היום.
למיטב הבנתי זה ככל הנראה בגלל שהוא לא פתח את הפה מספיק גדול. בשבוע האחרון נסתי להכריח אותו לפתוח את הפה יותר אבל ללא הצלחה. אחרי מלחמה עיקשת של זמן ממושך בשלב מסוים הוא פשוט מתייאש מרוב עייפות ונרדם, (ואז אני מוותרת לו ונותנת לו לאכול גם בלי לפתוח פה מספיק גדול ושוב כואב לי).
מה עושים, כיצד מרגילים אותו לפתוח פה גדול (יש תרגילים?)? והאם אחרי כל כך הרבה זמן זה בכלל אפשרי לתקן את ההרגלים שהוא רכש?
   לא פותח פה גדול מספיקעדי יותם, IBCLC 19:04 05/04/2012
   לא פותח פה גדול מספיק עדי יותם, IBCLC 19:08 05/04/2012
אם הפצעים לא עוברים כ"כ הרבה זמן, אולי כדאי לקבל משחה לטיפול בהן מרופא משפחה.
נסי להניק כאשר:
* יש תמיכה טובה מתחת לישבן של התינוק ומתחת ליד שלך התומכת בתינוק;
* רצוי שהישבן יהיה קרוב יותר לגופך מאשר ראשו של התינוק;
* עזרי לתינוק להטות מעט את הראש אחורה, כך שהסנטר נוגע בשד והאף - לא;
* דגדגי בעזרת הפטמה *מעל* לשפה העליונה של התינוק עד שיפתח פה גדול, ואז נסי להכניס במהירות את הפטמה מתחת לחניכיים העליונים שלו, ולא למרכז הפה.

לחלופין- הורידי חולצה וחזייה, הפשיטי גם את התינוק עד לחיתול והניחי אותו עלייך כשאת בחצי-שכיבה (אם ילדת בלידה רגילה, רוב הסיכויים שהניחו אותו כך עלייך לאחר הלידה). כסי את שניכם בשמיכה. רגליו של התינוק פונות לעבר המפשעה שלך - לא שוכב לרוחב גופך אלא יותר לאורכו. אפשרי לתינוק להישען על כפות ידיו וחזהו צמוד לגופך.
הרבה פעמים בתנוחה זו תינוקות יוכלו להתמצא טוב יותר ולהגיע לפטמה עם פחות כאבים.

אם את עדיין מתקשה, כדאי להיפגש עם יועצת הנקה מוסמכת שתעזור לך.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו