צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  האם מוטיליום יכול לעשות עצירות, גזים ופליטות לתינוקת?שיר 13:27 27/03/2012
היי לכולן - אשמח לעזרה מקצועית אבל כזאת שתהיה אובייקטיבית ולא רק תפאר את חשיבות ההנקה, משום שאני מאוד רוצה להניק, הכי בעולם, אבל לא במחיר של סבל של התינוקת שלי.. אז תודה מראש..
יש לי בעיה קלה של ייצור חלב. יש לי כנראה "כמעט מספיק" אבל לא מספיק, ואחר הצהריים-ערב השדיים מרגישים ריקים והקטנטונת כל הזמן בוכה. לאור זאת התחלתי לפני כשבועיים וחצי לשלב לה תוספת קטנה של תמ"ל - בין 60-40 CC לפני השינה (היא בת חודש וחצי עכשיו). למרות זאת אחר הצהריים היה קשה, אבל יכול להיות שאלה גזים - אני פשוט לא מצליחה לזהות את הבכי כנראה לפעמים וציצי תמיד מרגיע ויכול להיות שזה עושה לה יותר גרוע.
בכל מקרה - התחלתי לקחת מוטיליום ביום שישי (לפני 5 ימים), בהמלצת יועצת הנקה ורופאת המשפחה גם יחד. מאז הקטנה סובלת יותר מגזים ושלשום ואתמול גם היתה לה עצירות נוראית והיא צרחה כל הזמן, עד שלא היתה ברירה והשתמשנו בשיטת המדחום, אפילו שאני יודעת שזה ממש לא מומלץ. שום שיטה אחרת לא עזרה לה להוציא.
לאור זאת חשבתי שאולי המוטיליום, שידוע שאחת מתופעות הלוואי שלו היא עצירות - הוא זה שאשם בכל הדבר הזה. אשמח לשמוע אם מישהי יודעת מזה. אין ספק שהתרופה עוזרת לי להגברת החלב - אני מרגישה את זה, אבל אני לא רוצה להמשיך אם זה עושה כל כך רע לקטנה.
אגב - שאלתי היום רופאת ילדים והיא אמרה שכדאי שאפסיק כי כן יכול להיות שהמוטיליום עובר בחלב וגורם לה לעצירות. אני ממש מבולבלת כי מצד אחד רוצה מאוד לתת רק חלב אם, אבל מצד שני - אם היא תצרח ככה כל הימים בגלל המוטיליום אני כבר מעדיפה לשלב תמ"ל..

אשמח לתגובות. תודה.
   מוטיליוםעדי יותם, IBCLC 19:11 05/04/2012
הכתובת להתייעצות היא הרופאה או היועצת שראו אותך... אבל עקרונית נשמע לי שאת יכולה להפסיק עם המוטיליום לכמה ימים ולראות אם יש שינוי, ואז תוכלי לדעת אם הוא הגורם או לא.
בהצלחה!
   תודה, העניין הואשיר 20:00 05/04/2012
שאומרים שאם מפסיקים בבת אחת יכולה להיות ירידה משמעותית בכמות החלב ולא הייתי רוצה שזה יקרה...
את יודעת משהו על זה?




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו