צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  שאיבהנטלי 10:11 01/04/2012
שלום,
ילדתי לפני שבוע והתינוק מתקשה בתפיסה נכונה של הפיטמה
דבר שגורם לכאבים ואולי ליניקה פחות יעילה.
התחלתי לשאוב מאחר ואני אחרי ניתוח קיסרי ובבית תינוק נוסף ,מנסיון הנקה עם 2 ילדים ברגע שהיתה הנקה מלאה הם דרשו להיות עלי בלי קשר לרעב. נרדמים רק על ציצי ומשחקים עם הפיטמה כל שעות העירות אחרת הם חסרי שקט. ועוד מוקדם "להסביר" שציצי זה רק בשביל אכילה.
השאלה לגבי שאיבה: אני שואבת במהלך היום כמות של 80 מל' המספיקה לארוחה והתינוק מבקש בנוסף קצת ציצי אחרי, שוב לא מרעב אבל לפחות זה זמינות של מקסימום 10 דק'.
והשאלה שלי אחרי כל הפתיח: האם איכות החלב הנשאבת זהה לאיכות החלב ביניקה? בהנחה שהתינוק מקבל ארוחות של חלב שאוב בכמות גדולה ומשביעה ורגוע לפחות 3 שעות אחרי, האם זה שווה ערך להנקה לפי דרישה?

תודה על מענה
   שאיבהעדי יותם, IBCLC 19:04 05/04/2012
כל הכבוד על השאיבה! זה לא פשוט, ועוד כשיש שני ילדים נוספים בבית.
החלב דומה מאוד בשאיבה ובהנקה ישירה, ובוודאי שטוב אלף מונים מאשר תמ"ל. כיום ידוע שעשויים להיות הבדלים קטנים בגלל המידע שמגיע, כנראה, מהרוק של התינוק דרך פטמת האם אל גופה. באופן כללי, הגיוני להניח שמה שעושים בשיטה הטבעית שהטבע פיתח ושיכלל במשך מיליוני שנים, יהיה מדויק יותר מאשר באמצעות מכונות, אבל אם זו הבחירה שלך, כאמור, היא טובה בהרבה מאשר תמ"ל.
יש גם דברים אחרים - טכניקת היניקה, האכילה משני הצדדים (בד"כ מאכילים מבקבוק כשהתינוק נשען בקביעות על אותו יד) ועוד. אולי כדאי לשקול שוב חזרה להנקה, אם ניתן.

חג שמח ובהצלחה!
   הנקהנטלי 22:58 05/04/2012
אני רוצה להניק אבל לא יכולה להרשות לעצמי תינוק
ש"גר" על הציצי שלי כשיש עוד תינוק בבית ואני לבד
עם שניהם. כמו גם 3 קימות לפחות בלילה (מחברותיי אני רואה את התופעה הזו גם אחרי גיל שנה) בעוד שהגדול אצלי נגמל בגיל 5 ח' והתינוק קם רק פעם אחת לאכול.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו