צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  בת חודשעדי 22:29 17/05/2012
שלום,
בתי בת חודש כמעט, הנקה מלאה. עולה יפה מאוד במשקל (נולדה 3425, ירדה ל3055 בשחרור ועכשיו שוקלת 4100) ועושה המון פיפי. מאז הלידה יונקת זמן מאוד קצר (בין 5 ל15 דקות) וצד אחד כל הנקה (אחרי החלפת חיתול אני מחזירה אותה לאותו צד, אם היא מעונינת, זאת בעקבות המלצה של יועצת הנקה בעקבות ריבוי חלב ובעיות של גודש ודלקות חוזרות עם הבת הגדולה). יש לי כמה שאלות:
1- לפעמים מיד אחרי ההנקה או בסמוך לה, נשפך לה חלב מהפה ומהאף (לא פליטה אלא ממש חלב), ונראה כאילו הכמויות מאוד גדולות. לפעמים זה יוצא עם הגראפס ולפעמים אפילו לפני שאני מספיקה להרים אותה. איך אפשר למנוע את זה? מטריד בעיקר בלילה כשצריך להתחיל להחליף את כל הבגדים וזה מוציא אותה מהשינה לגמרי...האם להציע לה לינוק שוב אחרי שפולטת?
2- היא אוכלת בערך 10 ארוחות ביממה. בלילה, מתעוררת כל שעתיים (ביום יונקת כל שעתיים עד שלוש), היא לא בוכה, אלא מסתובבת במיטה ועושה קולות, האם להניק כל פעם במקרה כזה או לנסות להרדים בלי הנקה?
3- איך אפשר להוציא גראפס? אני מרגישה שמשהו מפריע לה, ומחזיקה על הכתף אבל זה לא יוצא, אני מפחדת לשנות תנוחות יותר מידי בגלל הפליטות...
תודה מראש,
עדי
   בת חודשעדי יותם, IBCLC 13:53 19/05/2012
ייתכן שעדיין יש עודף חלב משמעותי שגורם לפליטות. אני מציעה שתצרי קשר עם יועצת ההנקה, שמכירה את המקרה יותר לעומק, והיא תוכל להציע דרכים נוספות להקטנת הייצור מבלי לפגוע בהנקה.
אפשר לנסות לעשות הפסקות לגרפס עוד לפני שהיא מתנתקת מעצמה, ייתכן שזה יעזור.
אחרי שפולטת - אם רוצה לינוק שוב, לאפשר. אם לא מבקשת (בהנחה שיש עודף חלב) - אין צורך.
נסי מדי פעם להרדים בלי הנקה - אם היא רעבה (בהנחה שנולדה במועד, במשקל תקין ועולה היטב במשקל וכו') היא לא תחזור לישון.
יש כל מיני דרכים, נסי, מקסימום עוד קצת כביסה... לפעמים ליטוף או טפיחות עדינות על הגב יעזרו. שמרי על תנוחה זקופה ולא שתישען עם הבטן על הכתף.
בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו