צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  עליה לא מספקת במשקלshira789 12:31 28/06/2012
הייתי בטיפת חלב והקטנה עלתה 100 גרם בשבועיים! כמובן שהאחות לא היתה מרוצה, בלשון המעטה...
היום הילדה בת חודשיים, והיא עלתה עד כה בקצב סביר. (שוקלת היום 4 ק"ג, נולדה 2900).עלי לציין שהיא יונקת 5-10 דקות, עם העדפה ברורה לינוק מצד ימין- כשמסכימה לינוק מצד שמאל היא יונקת 3 דקות מקסימום. הילדה לוקחת מוצץ מגיל שבוע בערך. לא התרשמתי שזה פוגם בהנקה, להיפך- כשהיא לא רגועה ולא רוצה לינוק, אני נותנת לה מוצץ להירגע מהבכי, ואז מחליפה אותו בפיטמת השד- לרוב זה עובד וכך היא מתחילה לינוק. לאחר הארוחה היא רגועה, (אם אין לה כאבי בטן) משחקת בערך שעה וישנה שעתיים עד לארוחה הבאה. כמו כן היא מדלגת על ארוחה בלילה וממשיכה לישון.
האם זה תקין, או שההנקה שלי לא מספיקה/ לא יעילה? האם להעיר בלילה לאכול? ניסיתי בעבר אבל לא הצלחתי לגרום לילדה להתחיל לינוק מתוך שינה. האם זה קשור לתזונה שלי? בשבוע האחרון הייתי עם שלשולים (סליחה על הפירוט, אבל אני ממש מוטרדת...)
האם צריך לראות רופא ילדים? אשמח לתשובה כדי להרגע ולדעת מה לעשות!
   עלייה לא מספקת במשקלעדי יותם, IBCLC 12:36 28/06/2012
שלום שירה,

איזה מצב לא נעים. אכן בגיל חודשיים עלייה כזו היא לא מספיקה. אם עד עכשיו העלייה היתה תקינה, האם את יכולה לחשוב על סיבה? השתנה משהו? האם את שותה חליטות תה כלשהן (נענע, מרווה, זוטה ושומר יכולים לפגוע בייצור החלב), או התחלת אמצעי מניעה הורמונלי?

אם היה צורך לראות רופא ילדים כנראה שהאחות היתה מפנה אותך, אבל אם את מוטרדת אפשר להתייעץ. אבל נשמע לי שהכתובת שלך, אם את רוצה להמשיך בהנקה, היא יועצת הנקה מוסמכת שתפגוש אתכן, תשאל הרבה שאלות כדי לקבל את תמונת המצב השלמה, ותעשה הערכה של יעילות ההנקה. עדיף לדעתי יועצת שמגיעה עם משקל כדי להעריך את כמות החלב שהילדה מעבירה בהנקה, אבל ישנם גם סימנים אחרים שיכולים לעזור בהערכת ההנקה. יש לכמה מקופות החולים הסדרים שונים עם יועצות הנקה ובמוקד המידע יוכלו לסייע לך.

גם אם יש בעיה כרגע בייצור החלב או בטכניקת ההנקה, הרבה פעמים ניתן לשפר את המצב ולהמשיך בהנקה, גם אם חלקית זה הרבה יותר טוב מכלום...

בהצלחה!
   אמצעי מניעהshira789 12:44 28/06/2012
בשבועיים האחרונים אכן התחלתי לקחת גלולות "סרזט" - הבנתי שהן בטוחות להנקה. האם זה יכול לגרום בעיה? (לגבי חליטות- אני מודעת לכך שהן בעייתיות ולכן נמנעת...)
   אמצעי מניעהעדי יותם, IBCLC 13:03 28/06/2012
אכן אמורות להיות בטוחות, אבל יש נשים שמדווחות על ירידה בכמויות לאחר נטילה שלהן. אפשר לנסות להפסיק לחודש-חודשיים ולראות אם יש שינוי. אבל מאחר שגם קודם העלייה לא היתה גבוהה במיוחד (שמתי לב עכשיו) אני חושבת שעדיין עדיף להתייעץ פנים אל פנים עם יועצת הנקה ולברר יותר לעומק.
   תודה רבה על התגובה המהירה! אני אברר בקופה לגבי יועצת הנקה.shira789 13:31 28/06/2012




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו