צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  גמגום אצל בן שנתיים וחציליה 09:12 25/06/2007
תמר שלום,
בני בן שנתיים וחצי, עד לפני מספר שבועות דיבר יפה מאד וברור. בשבועות האחרונים הוא התחיל לגמגם ונראה כי הגמגום מחריף. בהתחלה הוא היה נתקע על אות ראשונה בתחילת משפט היום הוא נתקע כמעט בכל מילה במשפט.
מה שמוזר הוא שיש ימים בהם הוא כמעט לא מגמגם ויש ימים בהם הוא מאד מתקשה. בבדיקת תקשורת שגרתית בטיפת חלב הוא תיקשר מצויין ולא גמגם כלל. האם יש צורך לבדוק את העניין או להמתין שיעבור מעצמו?
   "גמגום"תמר בש 20:57 25/06/2007
ליה שלום,

התופעה שאת מתארת בהחלט מוכרת, בדיוק בגילאים האלו. קוראים לזה חוסר שטף התפתחותי ובדרך כלל זהו שלב התפתחותי שחולף מעצמו. מה לעשות בינתיים? כשהוא מדבר, להמתין בסבלנות עד שמסיים. להקשיב ולהתייחס לתוכן הדברים ולא לצורה. לא לעצור אותו, לא להאיץ בו, לא לדבר במקומו, לא לסיים עבורו משפטים, ולא להגיד לו לדבר לאט או אחרת ממה שהוא מדבר. בקיצור, לא להסב לחוסר השטף התייחסות כלשהיא. וגם: לדבר איתו בקצב רגוע ולא מהיר מדי. זה יכול להיות כך שבועות, אין מה להיבהל עכשיו. ברוב המכריע של המקרים זה עובר לבד. ותעדכני!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו