צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  התפתחות בדיבורתמרה 18:26 26/01/2008
הבן שלי בן 2.5 נולד פג שבוע 31. הוא מבין הכל, מצד אחד הוא אומר מילים רבות ,יודע שמות של צבעים, חיות, כלי רכב, יודע לספור עד 10. החל רק לאחרונה לחבר משפטים של 2- מילים.
מצד שני עדין מדבר ג'יבריש. יש לי תור להתפתחות הילד עוד חודש. אבל רציתי לדעת מה אני יכולה לעשות על מנת לפתח את יכולת הדיבור שלו?
   ג'יברישתמר בש 10:14 27/01/2008
תמרה שלום,
השימוש בג'יבריש ממלא צורך של הילד כל עוד איננו מדבר שוטף מספיק, ובדרך כלל אנחנו רואים איך בהדרגה צצות בתוך הג'יבריש יותר ויותר מילים אמיתיות - קודם אחת בודדה, ועם הזמן אלו "משתלטות" - עד שהג'יבריש נעלם. לרוב אנו שומעים בג'יבריש אינטונציה של השפה המדוברת, עליות וירידות, כך שזה ממש נשמע כאילו "מדבר". מבחינת השלב ההתפתחותי, שימוש רב בג'יבריש עשוי להמשיך במקביל להתחלת השימוש בצירופי מילים. מבחינתך, אני מציעה שתקפידי לדבר איתו ברמה השפתית שלו ומעט "מעל", כלומר, לתאר בשפה פשוטה את מה שקורה כאן ועכשיו, ולהרחיב במעט את מה שהוא אומר (נניח הוא אומר "אוטו", ואת חוזרת ומוסיפה "כן, זה אוטו אדום", "כן האוטו נוסע" וכו'). מעניין אותי באילו צירופים מדובר? מה הוא מחבר ספונטנית? בכל אופן, טוב עשיתם שקבעתם תור למכון להתפתחות הילד, שם יוכלו לראות ולהכיר אותו ולדעת הרבה יותר טוב ממה שאפשר בפורום כזה, כיצד מומלץ לנהוג. בהצלחה!
תמר בש
   בעית שמיעהתמרה 16:14 30/01/2008
תודה לך תמר על התגובה , בנתיים היינו בבדיקה אצל רופא א.א.ג ומסתבר שיש לו מים באוזן התחתונה, ובבדיקת שמיעה התברר שיש ירידה משמעותית ביכולת השמיעה שלו.
1.האם בגלל בעית השמיעה אינו רוכש את היכולת לחבר מילים למשפטים? כי מצד שני הוא כן לומד הרבה מילים חדשות.
2. בנתיים הוא מקבל תרופות ליבש את המים באוזנים, ואז לחזור על הבדיקות. השאלה האם יש נכון לכרגע מה לעשות על מנת לעזור לו? האם כדאי להתחיל בעבודה נכון לכרגע עם קלינאית תקשורת?
   בדיקת שמיעהתמר בש 17:21 30/01/2008
ירידה בשמיעה יכולה בהחלט להשפיע על הדיבור: כשיש פגיעה בקלט, יכולה להיות כתוצאה מכך פגיעה בפלט. צריך לטפל בנוזלים כדי לטפל בירידה בשמיעה. אי אפשר לדעת על סמך הנתונים אלה אם השמיעה היא הגורם היחיד המעורב כאן. בדיקה מעמיקה יותר יכולה כן או לקבוע או לרמוז לפחות אם מעורב פה עוד משהו. אמרת שיש לך תור למכון להתפתחות הילד בעוד חודש (אולי כבר פחות) - אני בהחלט ממליצה ללכת ולבדוק ואם יומלץ על טיפול של קלינאית אז לטפל. המשיכי להיות קשובה לו, לדבר איתו בצורה תואמת וברורה ולהרחיב את המבעים שלו. לא רק מספרים ושמות עצם, גם פעלים, תארים, תיאורים פשוטים ומותאמים של ה"כאן ועכשיו". אשמח להתעדכן מה קורה.
   קלינאית תקשורתתמרה 15:07 03/02/2008
תודה על תגובתך.
מסתבר שהתור בהתפתחות הילד לא עוד חודש, ( טעות שלי )זה לצערי יכול לקחת עד חצי שנה דרך הקופה!!!
השאלות שלי:
1.האם לחכות עד שיגמור את הטיפול באוזנים ולעשות שוב בדיקת שמיעה.
2. או שדחוף ללכת איתו לאבחון של קלינאית תקשורת ?
3. האם ניתן לאבחן שהעיקוב בדבור זה קשור לבעית השמיעה או למשהו אחר?
תודה לך
   תמרהתמר בש 17:12 03/02/2008
לגבי התור, נסי לברר מתי, שווה לעשות מאמץ כדי לקבל תור בהקדם האפשרי, לפחות לאבחון. בדיקת שמיעה חוזרת לאחר הטיפול אכן חשובה. כמה זמן הטיפול התרופתי אמור להימשך?
תמר
   קלינאית תקשורתתמרה 13:14 04/02/2008
שאלתי שאלה לא נכונה, התכוונתי לשאול האם את האבחון אצל קלינאית תקשורת יש לעשות לאחר סיום הטיפול התרופתי, ובדיקת שמיעה חוזרת?
הטיפול התרופתי ניתן לשבועיים לקחת את התרופות ואח"כ לחכות שבועים ולבוא לעשות שוב בדיקת שמיעה.
   תמרהתמר בש 21:59 05/02/2008
במצב של ירידה בשמיעה וטיפול, רצוי לערוך את האבחון כשיש בדיקת שמיעה מעודכנת ביד, כדי שתהיה תמונה יותר מהימנה ומקיפה. אני משערת שכך אמרו לך בהתפתחות הילד, אשר בדרך כלל מבקשים שתבואי עם הבדיקה או שתעבירי לפני כן. זה לא אומר שבשום מקום לא ייערכו אבחון ללא הבדיקה אך זאת מתוך הידיעה שיש לסיג את ממצאיה בדבר הזה.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו