צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  פוליפים באף שני 10:15 14/02/2008
הבת שלי בת 3.5 היא מדברת עם האות ט' המון למשל: במקום שוקו היא אומרת טוטו-לא אומרת את האותיות: צ,ש,ק,ר,כ,ח,ס,פ,ף,ץ,-היינו אצל רופא א.א.ג.-יש פוליפים באף היא הייתה מנוזלת כל הזמן, אבל עכשיו היא פחות מנוזלת ומחרחרת פחות -הומלץ לפני חודשיים על ניתוח הוצאת פוליפים אבל אנחנו לא רוצים לעשות ניתוח.
היא מטופלת אצל קלינאית תקשורת, יש לציין שהקלינאית עובדת איתה יותר על השפה מאשר על ההיגוי-היא טוענת שהיא קטנה מידי לשתף פעולה בהיגוי נכון.
אני רוצה לציין שבגן כולם מדברים ושמעתי שמעירים לה הילדים על הדיבור שלה-למשל "במקום חה את אומרת תה"
שאלות:
האם הוצאת פוליפים יסייעו לדיבור נכון?
האם הקלינאית פועלת נכון ומתי כדאי להתחיל בעבודה על ההיגוי?
והאם הילדים שמעירים לא גורמים לה "נזק" רגשי או אחר?
מה לעשות?
תודה רבה, אמא שכואב לה
   קשיי היגוי, פוליפיםתמר בש 16:40 19/02/2008
שני שלום,
קודם כל, טוב עשיתם שאתם מטופלים על ידי קלינאית. אני לא יכולה לקבוע מבלי להכיר את הילדה מהן מטרות טיפול ראויות עבורה. יש בהחלט מקרים שאנחנו מטפלים יותר בשפה כשיש צורך בכך וכשנראה כי הילד אינו בשל לעבודת היגוי "מסודרת". לגבי הפוליפים, גם כאן אינני יכולה לתת לך תשובה מה יכולה להיות השפעת הוצאתם, אבל רופא אא"ג שראה את הילדה יכול לתת השערה. האם ערכתם גם בדיקת שמיעה? חשוב! בקשר להערות הילדים, אכן ילדים שונים מתמודדים בדרכים שונות. כשילד ער לקשייו יכול להופיע גם תסכול. זאת באמת אחת הסיבות שחשוב לטפל. האם בתך משתמשת בדרכים אחרות כדי להביע את כוונותיה כשלא מבינים? למשל, מצביעה או מראה בדרך אחרת מה כוונתה? לדעתי אפשר לדבר איתה על הקושי ולעזור לה להראות את כוונתה או לומר בדרך אחרת, אם ניתן, מה כוונתה. אם את בסביבת ילדים שמעירים, הייתי מציעה לך לומר בטבעיות שנכון שכרגע קשה לה הצליל הזה למשל, כמו שלכל ילד קשה דבר זה או אחר, ואם כוונתה הובהרה בדרך אחרת, להצביע גם על כך. שאלה זו היא בהחלט לגיטימית להעלות עם הקלינאית שמטפלת, שמכירה את הילדה ואת המצב. בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו