צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  עיכוב בדיבורסימה 12:42 26/02/2008
יש לי ילד בן 4.6 שמטופל אצל קלינאית מגיל 2.3. בני הנוסף בן 1.6 ועדיין לא התחיל לדבר. הוא מברבר,מצביע ומבין היטב את מה שאומרים לו, אבל אין לא עדיין מילים. האם כדאי להילחץ ולקחת לטיפול או שלחכות עדיין?
האם עיכוב בדיבור הוא תורשתי?

תודה
   בן שנה וחציתמר בש 19:45 26/02/2008
אכן יכולה להיות נטיה משפחתית לסוגים מסוימים של קשיי שפה ודיבור. זה לא אומר שבהכרח הקטן ידמה לגדול בהתפתחות, אבל טוב שאת עם האצבע על הדופק. טווח הגילאים לרכישת המילה הראשונה מאוד רחב ויש שונות רבה בין ילדים בגילאים אלה. בדרך כלל גיל הרכישה למילה הראשונה היא בין 10 חודשים לבין שנה וחמישה חודשים. אבל המילה הראשונה לא צריכה להיות מילה הנשמעת כמו המילה ה"אמיתית", העיקר שתהיה קבועה, כשהילד מתכוון למשהו מסוים כשהוא מפיק את הצירוף הזה. אולי בכל זאת יש לו מילה או מילים כאלה? האם הוא מחקה אותך בצלילי דיבור או צלילים אחרים? האם מבין הוראות כמו : תביא את הנעליים מהחדר, בלי ג'סטות, בלי להצביע לעבר החדר?
   עיכוב בדיבורסימה 11:44 02/03/2008
הוא מבין את מה שאומרים לו ללא ג'סטות. יש לו מספר צלילים שהוא נוטה לחזור עליהם ועכשיו נראה לי שהוא גם מתחיל לחקות טונציות בדיבור למשל אחד הילדים קרא לאחיו והקטן חזר אחריו בצליל הקריאה אך לא בהברות ברורות.
   הבנהתמר בש 16:55 02/03/2008
אם ההבנה תקינה, זה כבר גורם כבד-משקל וחשוב ביותר (לטובה) בפרופיל השפתי בכלל. ראשית, הייתי קובעת לו תור לבדיקת שמיעה. שנית, אם לאחר מכן תוותר דאגתך, מדוע שלא תקבעי לו אבחון שפה ודיבור (לא, זה לא מוקדם מדי!), ולו רק כדי להירגע ו/או לקבל הדרכה לעידוד הדיבור אצלו? בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו