צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  תינוקת שלא צוחקת בקול ולא ממלמלתאמא מודאגת 21:05 01/03/2008
שלום, ביתי בת 6 וחצי חודשים ובסה,כ מתפתחת יפה- מתהפכת מבטן לגב ללא קושי, מגב לבטן מתהפכת אבל עדיין לא בצורה שוטפת, מחייכת, יוצרת קשר עין מושיטה ידיים , עירנית ומתעניינת במשחקים ובסביבה. עם זאת היא מוציאה קולות, אבל לא ממש מילמולים אלא יותר צרחות כאלו וקולות עם השפתיים והיא בקושי בקושי צוחקת בקול, שמעתי אותה עושה את זה מעט מאוד פעמים , לפעמים היא עושה פרצוף כאילו היא צוחקת אבל לא משיעה קול-כלומר החיוך יותר רחב ונראה אחרת.בנוסף בזמן האחרון היא בוכה הרבה ולא מוכנה להיות על הרצפה והתחלתי לנסות מוצקי אבל היא ממש לא מעוניינת.

אודה לך אם תוכלי להתייחס לבעייה.
תודה.
   בת 6.5 חודשיםתמר בש 16:45 02/03/2008
בתך מאוד קטנה ובהחלט מוקדם כדי להסיק מסקנות לגבי התפתחות הדיבור אצלה. את עושה חיבור ראשוני נכון בין האכילה להפקת הצלילים - אבל זאת רק אפשרות, ממש לא בטוח שיש קשר. האם תוכלי לתאר מהם קולות עם השפתיים? האם את שומעת אותה הרבה (ב"תנועות פתוחות")? האם מפיקה קולות אחוריים, במיוחד כשהיא על הגב (גרגורים, מעין ק או ק).
   תודה על התשובהאמא מודאגת 21:12 02/03/2008
היום הבאתי לה ירקות עם כפית רכה מאוד והיא שיתפה פעולה הרבה יותר טוב. הקולות שהיא משמיעה זה בעיקר אה וב-לא פתוחה אלא עם השפתיים , היא לא כ"כ אוהבת להיות על הגב ולכן אני לא שומעת אותה מוציאה כ"כ קולות במנח זה ,אבל לא שמעתי גרגור של ק וג.
בנוסף רציתי לשאול-תוך כמה זמן תינוק אמור להתרגל למוצקים? נתתי לה רק 4 פעמים ויש מעט שיפור כפי שציינתי אבל בכל זאת היא לא ממש מתלהבת מזה ומוציאה די הרבה החוצה השאלה אם תינוק בגיל כזה אמור לתפוס את זה מהר או לא(אצל הבנים הגדולים שלי זה רץ אחרי פעם אחת...).
ושאלות נוספת-איך אני יכולה עודד אותה להוציא קולות ולצחוק? ומתי זה כן נחשב איחור/בעיה שכן צריך לטפל בה ואיך מתחילים? ואם זה נראה שהיא תקשורתית מאוד חוץ ממה שציינתי מה יכולה להיות הבעיה?

תודה אמא מודאגת.
   עידוד הפקותתמר בש 18:58 03/03/2008
יכול להיעשות באמצעות החיקוי אם כי בגיל הזה, זה יכול להיות אתגר לא פשוט. אם היא מסתכלת על פנייך בעניין, אפשר לשחק איתה בפרצופים, פה פתוח, סגור, חיוכים וכולי. אם היא מגיבה לזה אפשר לשכלל, לשלב גם צלילי דיבור (מה-מה-מה, בה-בה וכולי). זאת בתנאי שהיא ממש מרוכזת בפנים ובפה. נסי....בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו