צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  כמה שפות הילד/ה יכול/ה לקלוט?מלי 20:59 02/03/2008
שלום לכולם,
אני עדיין בשליש השני להריון הראשון שלי, אך כבר מטרידה אותי השאלה: באיזו שפה לדבר עם התינוק ולכמה שפות לחשוף אותו (במקרה שלי זה אותה)?
שפת האם שלי היא רוסית, אך אני דוברת עברית ללא מבטא וברמה יותר גבוהה משפת אמי. הורי כמובן מדברים רוסית ועברית. בעלי ישראלי לאם דוברת אנגלית.
אני מעדיפה שהילדה שלי תדבר עברית תקינה ושזו כמובן תהיה השפה השולטת, ידיעת שאר השפות אני רואה כיתרון. השאלה היא כמה שפות ניתן "להעמיס" על הילד? כמה מתוכן הוא באמת יקלוט? והאם השפות הנוספות לא יבואו על חשבון השפה העברית? האם קיים גוף מוסמך שיכול לענות על השאלות שלי?
אשמח לדעת את דעתכם בנושא.
   כמה שפותתמר בש 18:53 03/03/2008
מקובל שילד שהיכולת השפתית שלו תקינה יכול ללמוד שתי שפות מינקות בלי "להתבלבל"; לגבי שלוש שפות ויותר, אני לא מכירה מספיק טוב את הספרות. האם מדובר בשני הורים הדוברים שפות שונות, ה"כללים" המקובלים בעניין זה הם: שכל הורה ידבר את השפה שבה הוא שולט ומרגיש הכי נוח. שלא יאמץ שפה שהוא לא מרגיש בה לחלוטין בנוח (ויש לכך גם השלכות רגשיות) ושכל הורה יהיה עקבי עם השפה "שלו" ולא יערבב, עד כמה שניתן. בגילאים המאוד קטנים לעיתים נדמה בילדים אלה כי חסרות להם מילים (בסך הכל יהיה להם אוצר מילים תואם גיל אך הוא עשוי להתחלק בין שתי השפות), ויכול להיות גם עיכוב קטן בדיבור, אך בסופו של דבר הילד בד"כ יוכל לשלוט בשתיהן. מצב בו השפה "בחוץ" (ובין ההורים) דבורה על ידי אחד ההורים, לרוב זאת תהיה השפה הדומיננטית של הילד. מקווה שעזרתי...




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו