צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  לבן שלי קשה להגות את האות ר' ו-ש' הוא בן ארבע וחציקרן 12:54 26/03/2008
הוא התחיל לדבר בגיל 3 בדיוק אומנם לא כ"כ ברור אבל התחלנו להבין אותו , היום הוא מדבר הרבה יותר טוב אבל האותיות ר' נשמע כמו א' כלומר היא בכלל לא נשמעת במלה ומאוד קשה להבין את המילה שהוא אומר אני מנסה לעזור לו ושואלת אותו כמה מילים הכי קרובות על מנת לדעת מה הוא אמר וגם הוא מנסה לעזור הוא נותן לי דוגמאות שקשורות למילה שהוא רוצה להגיד , אותו דבר גם לגבי האות ש' שבעצם הוא אומר ס'.
בגן הגננת מבינה אותו גם בהקשר לדברים והיא אמרה שלפעמים די קשה לה להבין ולפעמים היא זורמת איתו.
לפני שנה הייתי אצל קלינאית אמרה לחזור אחרי חצי שנה למעקב ושהטיפול הוא שלי בבית לתת לו לדבר הרבה ולתת לו לשיר אומנם הדיבור ישתפר אבל האותיות האלה עדיין קשות לו להגייה.
לפני יומיים ילד בגן העליב אותו ואמר לו שהוא לא מדבר טוב ואותי זה ממש קרע, היום יצרתי קשר עם הקלינאית ואמרה שהיא תזמן אותי שוב אליה.
השאלה שלי אם יש משהו שאני יכולה לעשות על מנת לעזור לו ולקדם אותו? (אפילו נסיתי לעשות לו גירגורים עם מים בגרון אבל הוא לא משתף פעולה)
אני אשמח מאוד אם תתני לי את הכלים הנכונים לעבוד איתו.
תודה קרן
   קרןתמר בש 21:57 26/03/2008
"ש" ו"ר" הם באמת צלילים "מועדים" בהיותם יחסית קשים בשפה ויש לא מעט ילדים המתקשים בהם. אי לכך הם גם נחשבים לצלילים הנרכשים יחסית מאוחר. אז לא להלחץ... קלינאית בהחלט יכולה לעזור! אני מבינה שקבעת או מתכוונת לקבוע עם קלינאית וזה מצוין, כי היא תוכל לתת לך מידע והדרכה ספציפיים על סמך היכרות עם הילד. לצערי לא אוכל לתת לך "טיפים" על גבי האינטרנט, כי אני לא מכירה את הילד ואת הדיבור שלו. הדרכה ספציפית (לתרגול, התייחסות מיוחדת וכולי) חייבת להיעשות על סמך היכרות. מציעה לך לחכות לתור וב לתור של הקלינאית, ומקווה שהוא קרוב כדי לחסוך ממך "עצבים". בהצלחה!
   ,תודה רבה אני מחכה לטלפון שלה אני מקווה שזה לא יקח הרבה זמן כי היא תמיד עמוסה בכל אופן תודהקרן 18:21 27/03/2008




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו