צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  ילדה שקטהמירי 12:25 05/05/2008
ביתי בת 6.5 חודשים כמעט ולא ממלמלת היא לפעמים משמיע ג ג (צליל גרוני עמום ולא גה גה ברור)מעבר לכך היא לא מפיקה צלילים לא מנסה למלמל אם היא מתרגשת ממשהו היא מתחילה לנשום מהר ומזיזה מהר את הרגליים אבל לא מפיקה צליל , הילדה מפותחת מבחינה מוטורית מתהפכת מהבטן לגב ולהפך נמצאת בשלבים ראשוניים של זחילת גחון היא נמצאת המון על הבטן , למעט בשינה היא כל היום מעדיפה להיות על הבטן(האם זה קשור ליכולת שלה להפיק צלילים?)היא ילדה מאוד חייכנית עירנית צוחקת צחוק מתגלגל במידה ומצחיקים אותה.
אני מאוד מודאגת ,מה עלי לעשות על מנת שהילדה תתחיל יותר למלמל ולפתח את הדיבור שלה? האם הכל אצלה תקין או שיש לה איזושהיא בעיה?
   התחלת מלמול תמר בש 10:57 06/05/2008
את צודקת שיש קשר בין המנח של הגוף לבין הפקת צלילים. את הצלילים האחוריים (מעין "גגג" ו"ררר") אנו שומעים כשהתינוק על הגב, בחודשים הראשונים. השלב בו התינוק על הבטן ומייצב את עצמו על הידיים הוא השלב בו בד"כ אנו מתחילים לשמוע צלילים קדמיים כגון "בבב" או "מממ". האם היא מנסה לחקות אותך? כשהיא מסתכלת על הפה שלך, נוגעת בו, נסי "להדגים" לה הברה פשוטה כמו "בה", "פה" או "מה" שוב ושוב. האם זה מעניין אותה? האם היא מגיבה איכשהוא? אפשר לנסות כל מיני תנועות עם השפתיים והפה כשהיא מאוד מפוקסת עלייך ומתעניינת בך ובאזור הפה. נסי כך להגביר את מודעותה לפה ולקשר בינו לבין הצליל המופק. תראי אם היא משחקת איתך כך, גם אם עוד לא ממש מחקה. אנא עדכני... בהצלחה.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו