צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  התפתחות שפה אצל פעוטה בגיל שנה ושמונה חודשיםאוריאן 08:46 23/05/2008
תמר שלום.

יש לי ילדה בגיל שנה ושמונה חודשים היא אומרת כמה מילים כמו "את זה ", "קח" "אבא, "אמא" אבל כששהיא רוצה משהו היא תתחיל יותר לבכות ולילל מאשר לנסות לומר את המילה .
נאמר לי בגן שצריך לעקוב אחריה ולרשום כל מילה שלה כדי לדעת מה אוצר המילים שלה.
אני מבקשת את עזרתך בייעוץ ואם יש סיבה להתחיל בסוג של תהליך כלשהו.

בברכה אוריאן אורבך
   התפתחות השפהתמר בש 23:35 27/05/2008
יש לזכור כי יש שונות שפתית רבה בין ילדים בגיל הזה. אני מבינה כי הילדה נמצאת בשלב החד-מילי, לא הבנתי אם כמה מילים זה פחות מעשר או כמה עשרות. לכן זה באמת רעיון טוב לעקוב אחר אוצר המילים המתפתח של בתך. חשוב לראות מגמת עליה תמידית. נסי לערוך רשימה של מילים שהיא משתמשת מעצמה (לא בחיקוי), גם אם הן נשמעות משובשות- העיקר שיהיו עקביות. אם אכן "חסרות" לה מלים, מובן מדוע היא חשה ומביעה תסכול כשקשה לה להתבטא. אני מציעה שכשהיא רוצה משהו, תגידו אתם עבורה את שהתכוונה אליו, באופן עקבי, כמו "מים? רוצה מים?". בקשר ל"תהליך" - אם את מרגישה שאין התקדמות ממשית (מילה או מילים חדשות כל שבוע) אני מציעה שתפנו לאבחון מסודר של קלינאית תקשורת עם הדרכה להורים ומעקב כלשהו, שיוכלו לתת לכם מענה מתאים, להרגיע ולהקנות לכם (ולילדה) עוד כלים.
בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו