צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  בן שנתיים ותשעה חודשים מדבר בהברותמיכל 10:34 28/05/2008
שלום,
בני בן שנתיים ותשעה חודשים מדבר בהברות, סופי מילים.
המילים הבודדות שהוא מבטא מלא: אדום אני אבא (מתחילות ב-א)
הבעיה היא שלהברה יש הרבה משמעויות, קשה לנו להבין אותו וזה גורם לו לתסכול רב.
הוא מבין הרבה מאוד מילים אך עדיין מתקשה להבין משפטים
מורכבים או שקשה לו לענות, לדוגמה: מה הילד עושה בתמונה?
1) איך אנו יכולים לעודד אותו לדבר מילה שלמה?
(לצערנו הרב תור בקופ"ח להתחלת טיפול הוא רק בעוד 4 חודשים)
2) האם יש עוד ילדים בגילו בבעיה דומה?
3) האם זה יכול להשפיע על התפתחות בבית הספר?
   מיכלתמר בש 12:39 28/05/2008
אם אני מבינה נכון, קבעתם תור להתפתחות הילד - וטוב עשיתם. קלינאית שתערוך אבחון תבדוק הבנה, הבעה, היגוי, כל הפרמטרים של השפה והדיבור, ותוכל לתת לכם הדרכה מסודרת לפי היכרותה עם הילד.
האם ערכתם לילד בדיקת שמיעה (לא של טיפת חלב אלא בדיקה אודיולוגית מקיפה?) חשוב לערוך את הבדיקה עוד לפני האבחון, ואם עוד לא עשיתם זאת, כדאי לקבוע - רוב הסיכויים שהקלינאית ממילא תבקש בדיקה כזו.
לצערי כל ניסיון שלי לתת לכם "הדרכה וירטואלית" ספציפית לגבי עבודה עם הילד לא תהיה רצינית ... באופן כללי אני מציעה להעשיר את עולמו השפתי בתיאורים על ה"כאן ועכשיו", בשפה מותאמת לרמה השפתית שלו, ולתת לו תמיד הזדמנות, זמן, לדבר בתוך האינטראקציה. לא להציף אותו בשאלות! לשאלתך: אנחנו רואים בטיפול אצלנו ילדים רבים עם תופעות כמו שאת מתארת, גם מבחינת השמטת הברות וגם מבחינת הבנת משפטים וכו'. לגבי ההשפעה על לימודים בבית הספר, זה משתנה מילד לילד, ומוקדם לומר, מה גם שאינני מכירה את הילד. בנך צעיר מאוד, ועוד יתקדם! בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו