צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  תמר שלום, סוי 14:26 11/06/2008
בתי בת 4 בעוד חודשיים, בעלת אוצר מילים עשיר מאד, מאד אינטליגנטית ובוגרת יחסית לגילה, אבל מדברת עדיין בצורה "תינוקית". מלבד החלפת ה- ש ב- ס, לעיתים אנחנו לא מבינים מילים שהיא אומרת. אני מודה שצורת הדיבור הזאת נורא מתוקה וכיף לנו לשמוע אותה, אבל אני תוהה עד איזה גיל זה נורמלי? בפרט- באיזה גיל צריך לטפל בנושא ה- ש וה- ס או האם זה אמור לעבור לבד? האם יש מקום לתקן אותה ולעזור לה לבטא נכון?
   שיבוש שורקות ועודתמר בש 18:08 11/06/2008
סוי שלום,

שיבושי השורקות המפורסמים כוללים החלפות או עיוותים מסוגים שונים בצלילים ס-צ-ז-ש. החלפת ש' בס' היא מהנפוצים. בדרך כלל לא מטפלים בשיבושי שורקות הנפוצים עד גיל חמש, כי אלה צלילים "מאוחרים" יחסית, והמערכת צריכה להבשיל על מנת להפיק את הצלילים האלה נכון ובצורה מובחנת. אז לגבי השורקות אפשר להניח עוד קצת.... וכעקרון לא מומלץ להורים לתקן. לגבי הדיבור הלא-ברור, האם היא תמיד לא מובנת? 50% ממה שהיא אומרת? 10%? האם זו צורת דיבור שהיא מסגלת באופן רצוני? נסי לתאר קצת או לתת דוגמאות ואנסה לעזור.

תמר
   תמר, תודה. לגבי הדיבור הלא ברורסוי 09:31 16/06/2008
אני חושבת שאת הרוב מבינים, כך שזה בטח לא 50%. אולי יותר קרוב ל- 10%. לרוב היא מדברת די ברור אבל קורה שהיא אומרת משפט שלם וזה נשמע לנו כשאוסף הברות חסרות משמעות. אז אנחנו שואלים מה? מה? ואם היא צריכה לחזור על הדברים בפעם השלישית היא כבר מתעצבנת מן הסתם. לפעמים היא שואלת משהו (בעיקר בנסיעה באוטו אז היא גם מאחורי, גם קצת רחוקה וגם יש רעשי רקע) ואני לא מבינה, שואלת מה? והיא חוזרת על שאלתה. אני עדיין לא מבינה אבל עושה את עצמי מבינה ועונה לה "כן" (ובד"כ זה משביע את רצונה). אני יודעת שזה אולי לא בסדר אבל אני לא בטוחה שלשאול שוב ושוב "מה?" עד שנבין מה שהיא אומרת זה לטובתה.
לשאלתך היא לא מסגלת את צורת הדיבור באופן רצוני - היא מאד רוצה שיבינו אותה.
   לאור תיאורך,תמר בש 16:07 16/06/2008
הייתי מציעה לגשת לאבחון מסודר של קלינאית תקשורת. לא בשביל ה"ש", וה-"ס", אלא בגלל חוסר ההבנה שלכם (ומן הסתם של אנשים אחרים, קרובים פחות) אותה, כדבר די יומיומי. בגיל כזה אנחנו מצפים למובנות די מלאה. משפטים שלמים שנשמעים כמו אוסף הברות, דורשים בירור. אבחון של קלינאית יכול לעזור לכם להבין מה היא "עושה" שגורם לחוסר המובנות ובכך גם לעזור לכם להבין את דבריה באופן מלא יותר. (מעבר לכך שאם היא תטופל, אז ההגיה שלה גם תשתפר)
בהצלחה!
   תודה רבה.סוי 13:59 17/06/2008




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו