צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  "עצלות" בדיבורחיפושית 12:38 05/10/2008
שלום תמר,
בני בן 3 מדבר איתנו באופן שוטף, (מחליף אותיות ח' ב- ש' ו- ר' ב- ל'), מאוד אוהב לדבר וכמו אחיו לפניו לפעמים יש הרגשה שלא סוגר את הפה (-:
בכל אופן, בזמן האחרון אני שמה לב שלפעמים הוא מתחיל "להתעצל" בדיבור שלו.
נכון שהדיבור לפעמים משובש (החלפת אותיות ושיבושי מילים נורמליים לגיל) אבל לא זו הבעיה, הוא כאילו לא טורח להגות את המילים והאותיות באופן ברור (אני יודעת שהוא כן יודע לדבר ברור יותר) אלא כאילו "מחפף" וממלמל את המשפט ככה שאני לא מבינה מה הוא אומר.
נכון שבד"כ זה במגיע במצרוח יבבני אבל נדמה לי שהוא רואה שככה "קל" יותר לדבר והוא משתמש בסוג הדיבור הזה גם בסיטואציות אחרות (רק כדי להוריד את האפשרות אדגיש שאני לא עושה עניין וברור לי שהוא לא משתמש בזה כדי לגרום לי להגיב).

האם זה יכול להיות ניסיון שלו "לשחק" עם המילים והשפה ולעשות נסיונות בדיבור?
האם להגיב? להתעלם?

תודה רבה.
   "התעצלות" והחלפות תמר 10:57 07/10/2008
לצערי, כל תשובה שאתן לך מבלי ששמעתי את בנך עלולה להיות לא ממש מקצועית... בכל זאת, עלו לי כמה אפשרויות לראש: היות ואת משייכת את סוג הדיבור הזה ל"מצב רוח יבבני" כדברייך, ייתכן מאוד שזה חלק מהעניין (כלומר, התנהגותי). וגם, האם בדקתם שמיעה? אם מדובר בתופעה מתמשכת זמן רב (חודשים) כדאי לבדוק. כמו כן, אמנם לא על זה שאלת, אבל כן הייתי רוצה להתעכב רגע על החלפת ש-ח - שאיננה מההחלפות "הרגילות", האם את יכולה לתת דוגמא?
   הי תמר, הנה פרטים:חיפושית 07:38 08/10/2008
הדיבור ה"מתעצל" לא נמשך הרבה זמן זו תופעה די חדשה.
אני מניחה שאחכה קצת לראות אם זה צובר תאומה או מתפוגג.
בקשר להחלפת אותיות, הנה כמה דוגמאות:
חמוד=שמוד
חלב=שלב
חרוב=שלוב
וכד'...
   הצליל ח'תמר בש 00:24 15/10/2008
בכל זאת רוצה להתייחס לצליל הזה, שעלה בהודעתך. לפי הנורמות בעברית, הוא מצופה להופיע עד גיל 3. לפיכך ולאור השאלה המקורית, הייתי כן ממליצה לך לבדוק את השמיעה (בדיקה מקיפה במכון שמיעה ודיבור, לא בדיקה של טיפת חלב) ואף לערוך אבחון מסודר של קלינאית תקשורת בהקשר של ההיגוי. בהצלחה!
   תודה רבה תמר. חג שמח.חיפושית 07:27 15/10/2008




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו