צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  מילמול הברתי בגיל חצי שנהאמא1 17:43 08/12/2008
בתי בת חצי שנה, אוכלת סימילאק ולאחרונה התחלנו מוצקים. מאוד תקשורתית, יוצרת קשר עין, צוחקת בקול רם, מגיבה לאנשים מוכרים בשמחה ולאנשים פחות מוכרים מתבוננת תחילה.
היא צועקת והומה ומשמיעה צליל ררררר ועושה פוףףף עם הפה, אך לא משמיעה מילמול הברתי כגון בבב, מממ .
מבחינה מוטורית מתהפכת על הבטן ללא קושי, לעיתים ניתקלת בקושי לחזור על הגב.
שמתי לב שבאכילה עם כפית עדיין לא יודעת מה לעשות עם הלשון בזמן הבליעה, אך לומדת מיום ליום.

אני מאוד מודאגת שאין מילמול, מה יכולות להיות הסיבות לכך?,יש לציין שהיא שומעת.
אנא ענו לי אני משתגעת מדאגה
   מלמולתמר בש 15:28 09/12/2008
התינוקת שלך נשמעת שמחה ומתוקה מאוד. אנא, נסי להוריד מהלחץ שלך. הוא לא מועיל לך או לה וגם מיותר בשלב הזה. התינוקת עדיין מאוד צעירה ונשמע שהיא כל הזמן לומדת ומתקדמת. מציעה לנסות לשחק איתה בכל מיני משחקים תקשורתיים של חיקוי פנים/פה- אם היא מוציאה קול, חקי אותה, וחכי שהיא תחזור אחרייך ב"תורה". תתחילי מהוצאת קולות, אחר כך אפשר לשכלל משחקים כאלה, ולהכניס בהם אלמנטים של פרצופים (פתיחת פה גדול, פרצוף של דג וכדומה). אני לא מצפה שבגיל כזה היא תעשה בדיוק כמוך אבל בטח תתעניין, וכך תוכלי לחשוף אותה למגוון משחקי פה ופרצופים, ואף למלמול הברתי כמו ba ba שאוו אפשר "לראות" (שפתיים נסגרות), אפשר לסמן עם האצבע שלך על הפה שלך כשאת מפיקה הברות כאלה. אבל בבקשה, בלי לחץ, נסי לעשות זאת בצורה משחקית ומהנה. היא לא תמלמל מייד אבל שימי לב מה קורה במהלך הזמן. האם היא מתעניינת בפנים/פה/קולות? האם מפיקה יותר קולות בתגובה למשחק? האם מגיבה אלייך בניסיון לחיקוי?
בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו