צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  ר זיגל 11:44 12/02/2009
בני בן ארבע עדיין לא הוגה נכון את האות ש (ימנית).
בנוסף, נראה לי שיש לו בעיה של שליפה / אחסון מילים, כי הרבה פעמים הוא מתחיל משפט ו"חסרה" לו המילה - ואז הוא מבקש מאיתנו: "נו, איך אומרים את זה? איך קוראים לו?" אני רואה שהוא מנסה לעקוף מילים, גם פשוטות שנמצאות אצלו בשימוש יומיומי.
בני אינו דובר עברית, לא לומד בעברית, וכמעט לא נחשף לשפה העברית.
שאלתי:
1. האם יש לטפל באותיות השורקות בגילו (לציין שהוא כבר סיים ללמוד אותיות והתחיל קריאה. אולי זה יפריע לו?)
2. האם יש אפשרות ו/או תועלת לעשות לו אבחון בעברית ובאם יתעורר צורך לטפל בו בעברית, כאשר בעצם הוא לא מדבר ולא מבין עברית?
תודה רבה
   שלוםתמר בש, ק"ת 10:28 19/02/2009
לגבי אי-הגייה נכונה של הצליל ש', ניתן עוד לחכות כיוון שמדובר בצליל המופיע מאוחר יחסית. ההמלצה היא להתחיל לבדוק ובמקרה הצורך לטפל סביב גיל חמש וחצי, אם לא יסתדר עד אז.
לגבי השליפה - התיאור שלך אכן מעורר חשד לקושי כזה ורצוי שייבדק באבחון מסודר אצל קלינאי/ת תקשורת. לא הבנתי את כל מערך השפות הנהוגה בביתכם, אך בוודאי רצוי לפנות לקלינאית הדוברת את שפתו. אם אין זו שפה מאוד "נדירה" במקומותינו, יש סיכוי סביר שתמצאי כזאת... ניתן לחפש באתר של הקלינאים www.ishla.org.il תחת "למי לפנות", ויש שם גם התייחסות לשפת הטיפול.
בהצלחה!
תמר בש
   ר זיגל 11:34 19/02/2009
תודה על המידע.
אכן מצאתי באתר מטפלת מתאימה.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו