קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
ר זיגל | 11:44 12/02/2009 | ||||||
בני בן ארבע עדיין לא הוגה נכון את האות ש (ימנית).
בנוסף, נראה לי שיש לו בעיה של שליפה / אחסון מילים, כי הרבה פעמים הוא מתחיל משפט ו"חסרה" לו המילה - ואז הוא מבקש מאיתנו: "נו, איך אומרים את זה? איך קוראים לו?" אני רואה שהוא מנסה לעקוף מילים, גם פשוטות שנמצאות אצלו בשימוש יומיומי. בני אינו דובר עברית, לא לומד בעברית, וכמעט לא נחשף לשפה העברית. שאלתי: 1. האם יש לטפל באותיות השורקות בגילו (לציין שהוא כבר סיים ללמוד אותיות והתחיל קריאה. אולי זה יפריע לו?) 2. האם יש אפשרות ו/או תועלת לעשות לו אבחון בעברית ובאם יתעורר צורך לטפל בו בעברית, כאשר בעצם הוא לא מדבר ולא מבין עברית? תודה רבה |
|||||||
שלום | תמר בש, ק"ת | 10:28 19/02/2009 | |||||
לגבי אי-הגייה נכונה של הצליל ש', ניתן עוד לחכות כיוון שמדובר בצליל המופיע מאוחר יחסית. ההמלצה היא להתחיל לבדוק ובמקרה הצורך לטפל סביב גיל חמש וחצי, אם לא יסתדר עד אז.
לגבי השליפה - התיאור שלך אכן מעורר חשד לקושי כזה ורצוי שייבדק באבחון מסודר אצל קלינאי/ת תקשורת. לא הבנתי את כל מערך השפות הנהוגה בביתכם, אך בוודאי רצוי לפנות לקלינאית הדוברת את שפתו. אם אין זו שפה מאוד "נדירה" במקומותינו, יש סיכוי סביר שתמצאי כזאת... ניתן לחפש באתר של הקלינאים www.ishla.org.il תחת "למי לפנות", ויש שם גם התייחסות לשפת הטיפול. בהצלחה! תמר בש |
|||||||
ר זיגל | 11:34 19/02/2009 | ||||||
תודה על המידע.
אכן מצאתי באתר מטפלת מתאימה. |
|||||||