צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  גמגום של פעוטnurit 23:37 27/04/2009
שלום,

לפני חודש רצף דיבורו של בני החל להיקטע. עד התחלת הגמגום הילד דיבר בשטף, אני יכולה לומר שהוא דיבר באופן שוטף וברור שלא מאפיין את גילו (הוא החל לדבר בצורה שוטפת בגיל שנתיים וחודש). היום הוא בן שנתיים וארבעה חודשים והוא התחיל לגמגם. כבר בתחילת המשפט ההברה הראשונית שלו נתקעה. עם הימים (לאחר שלושה שבועות) הגמגום רק מחמיר. אני נורא דואגת ומוטרדת, למרות שהסובבים אותי ואף הגננת אומרים לי שזוהי תקופה וזה יחלוף. דאגתי העיקרית היא שהגמגום לא נובע מאיזושהיא טראומה שהוא חווה(אולי במהלך הגן), או לחלופין טראומה שאני לא יודעת עליה. אני רוצה לציין כי הילד נגמל מחיתולים כבר מגיל שנה וחצי ואני רואה לנכון לציין כי הוא מסרב לעשות צרכים (צואה) בגן. עם פיפי אין לו בעיה, אך עדיין יש לו מס' אנשים בגן שהוא מוכן שילוו אותו. נכון שקצת סטיתי מהנושא, אך ביומיים האחרונים הילד מנוזל משתעל והוא מוציא ריר בכמויות די גדולות מחלל הפה;נראה כי הגמגום מחמיר יותר כשהוא במצב זה.
שאלתי היא: מתי אני אמורה לפעול ולטפל בבעייה (אם קיימת)? אל מי אני יכולה לפנות על-מנת להיוועץ?

אשמח נורא אם תחזרו אליי במהירות האפשרית. אני נורא מוטרדת מנושא זה! לי לא לרשום כותרת!
   חוסר שטףתמר בש 15:50 28/04/2009
שלום נורית,

אני רוצה להציע לך קודם כל לנסות להירגע עד כמה שניתן. אכן מדובר בתופעה מאוד מוכרת ומאוד נפוצה בדיוק בגילאים האלה. די שתציצי אחורה בפורום הזה ותראי כמה שאלות נוגעות לעניין הזה - נדמה לי שהן הרוב. בהנחה שאין הסטוריה משפחתית של גמגום, חוסר שטף התפתחותי חולף ברוב המכריע של המקרים כלעומת שבא. הכי חשוב לא לעשות מזה עניין, לא להתיחס, לתת לילד לדבר, להניח לו לסיים את דבריו. לא לומר לו דבר על הדיבור שלו, לא לומר לו לדבר לאט או מהר. אני תמיד מייעצת: לשים לב לתוכן ולא לצורה של דבריו. בו בזמן היי את מודל לדיבור נינוח ורגוע וכך תפני אליו ותדברי איתו. תני לילד זמן, גייסי סבלנות ורוגע עד כמה שניתן. בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו