צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  הקשר בין הפרעות רגשיות להפרעות שפתיותיעל 15:47 14/05/2009
שלום, אני סטודנטית להפרעות בתקשורת ועלי למסור הצגת מקרה על ילדה כבת 4 שמטופלת אצל קלינאית תקשורת. היא הופנתה לטיפול ע"י פסיכולוגית. היא הגיעה לפסיכולוגית מכיוון שלא דיברה עם הגננת והילדים בגן. הפסיכולוגית חשדה שמדובר במקרה של אלמות סלקטיבית אך התברר שאין לה אילמות סלקטיבית. כיום היא מדברת מעט בטיפולים אך נחסמת בכל פעם שעליה לענות על שאלות הדורשות תשובה מפורטת כגון לספר על חוויות שקרו לה וכדו'. רציתי לשאול היכן אוכל למצוא מאמרים המדברים על הקשר שבין הפרעות שפה להפרעות רגשיות ועל הגישות לטיפול בילדים אלה (מי יטפל: פסיכולוג? קלינאית תקשורת?)
   אילמות סלקטיביתתמר בש, ק"ת 10:01 21/05/2009
שלום,

עלית על שאלת השאלות לדעתי בתחום של מה שקרוי "אילמות סלקטיבית". הדילמה באמת קשה. ההגדרה המקובלת של התופעה היא של הפערת חרדה, ואז הכיוון של טיפול רגשי הוא הנכון, אולם יש הקשרים שפתיים לשני הכיוונים - התפתחות השפה של ילד שאין לו תרגול בשפה בגלל אילמות סלקטיבית, תיפגע, ומצד שני, ראיתי גם ילדים שנראה כי האילמות הסלקטיבית "ישבה" גם על לקות שפתית ראשונית. יש לי מאגר מאמרים על שפה שאני אכנס אליו מאוחר יותר (פשוט לא מצליחה כרגע) ואם יהיה משהו רלוונטי, אפנה אותך. מצטערת שאין לי ב"שלוף"... בהצלחה.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו