צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  חוסר שטףnurit 18:31 26/05/2009
תמר שלום,
ראשית, אני רוצה להודות לך על תשובתך המהירה לפני כחודשיים. בני בן השנתיים וחצי דיבר שוטף עד גיל 2 ועשרה חודשים. בגיל זה הוא שטף הדיבור שלו החל להשתבש. לאחר שבוע ימים דיבורו השתפר.בחודשיים האחרונים דיבורו היה יחסית טוב לעומת התקופה הראשונה שבה הופיע חוסר השטף בדיבור. כיום (בשבוע האחרון)הוא עוצר כמעט בכל מילה היוצאת מפיו. לומר את האמת אני די דואגת וחוששת מהיכן זה נובע. יתרה מזאת, אני מקווה שכרגע הוא עובר תקופה לא פשוטה (שאינני יודעת להצביע על הבעיה/הקושי שהוא מתמודד)שבה דיבורו לא שוטף. ברצוני לציין כי בתקופה הזו שוחחתי עם הגננת וביקשתי ממנה מס' דברים כמו: לא לתקן אותו, לא לומר לו לדבר בשקט.ברעש וכיוצא בזה, על מנת לא להחריף את התופעה. שאלתי היא: האם תקופות "לא פשוטות' כאלה יופיעו לעיתים תכופות? מה עליי לעשות? אני נורא דואגת בלשון המעטה. אשמח לשמוע את תגובתך.

תודה והמשך יום נעים.
   נורית,תמר בש 17:24 27/05/2009
את אומרת שמדובר בשבוע בלבד. אנא התעזרי שוב בסבלנות ונהגי כפי שאת יודעת לנהוג -- ומצוין שעדכנת גם את הגננת !! -- ותני לזה עוד כמה שבועות.
לגבי שאלתך על השפעת קשיים חיצוניים על הדיבור - לא אוכל לומר ונראה כי עדיין מוקדם לומר אם הדבר קשור או לא.
כאמור הייתי ממתינה עוד מספר שבועות ומנסה לנהוג עד כמה שניתן ברוגע ובסבלנות. אם בחלוף 3-4 שבועות את עדיין שומעת שהוא נתקע בכל מילה ואם אינך רגועה, יתכן כי יהיה אז מקום להתייעצות. אבל זכרי שבנך עדיין ממש בגיל המתאים לחוסר שטף התפתחותי ורוב הסכיויים שזה פשוט יחלוף.
בהצלחה.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו