צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  דיבור דקלומיאיילה 23:24 28/06/2009
בני בן שנתיים ןחמישה חודשים. נבדק לפני כשנה בשניידר כיוון שלא דיבר כלל ונאמר שישנו עיכוב התפתחותי מסויים היה מצופה בגילו למשחק יותר מתוחכם קשר עין יותר רציף וכדומה. מטופל מאז במרפאה לריפוי בעיסוק.
בני החל לדבר בגיל שנתיים וכיום אחרי5 חודשים מחבר משפטים קצרים של 3-5 מילים אוצר מילים גדול במיוחד קשר עין התחזק הוא תקשורתי ומביע את רצונו,מאז הקפיצה הזו החל גם להצביע להניע את הראש כן ולא וגסטות נוספות
שאלתי מורכבת משני נושאים ראשית יש לו נטייה חזקה לחזור על דברים שנאמרו בגן או בבית אך בהתאם לסיטואציה ובשימוש באסוציאציות , למשל אם נקרא סיפור על ילד שנפל וכואב הוא יאמר לא להרביץ גיא (גיא מרביץ לכולם בגן) יאמר למשל כולם לשתות שישתה או בוא נצייר ציור יפה שנצייר חוזר גם על משפטים שנאמרים לו בבית האם דקלום כזה מוכר ?
לעיתים מתבלבל בין אני לאתה,יכול למשל להגיד :אתה רוצה לשתות, כן (שואל ועונה)
שנית עדיין אינו מנהל שיחה ממשית אלא מדבר תוך כדי משחק או שמבקש דבר מה , מתי יש לצפות לשיחה ממשית ?? שאנחנו קוראים ספר הוא כן יענה לשאלותי בשיתןף מלא ואף יתאר מצביםת יזום באצמו שיחה על דברים שהוא רוצה אך אם אשאל מה אכלת בגן עם מי שחקת ומה עשית לא יענה כלל
שנית עדיין לא קיים משחק שיתופי לא יוזם לא בבית ולא בגן, יש לו דמיון מפותח והוא משחק לרוב לבד...האם עדיין לא בשל?
בסוף יולי נבדק שוב אך בינתיים אודה מקרב לב על תשובה או התרשמות כללית
וסליחה על אורך השאלה
   בן שנתיים וחמישה תמר בש 13:41 29/06/2009
שלום איילה,

מתוך תיאורך אני מתרשמת שאת ערה ומתבוננת בדברים הרלוונטיים בהתפתחות. נשמע שבנך התקדם מאוד בחודשים האחרונים. כמובן שלא אוכל להביע התרשמות של ממש לפי תיאור באינטרנט בלבד, מבלי להכיר את בנך. עם זאת ניתן לומר באופן כללי מאוד שבגיל שנתיים וחמישה עדיין אין לצפות לשיחה ארוכה ומעמיקה, אלא שמה שחשוב הוא עצם ההדדיות בקשר, האם הילד ער לנוכחות האחר, מתייחס אליו, יוזם כלפיו ונענה לו? הוא לא חייב להשיב בעקביות לשאלות מנותקות מההקשר המיידי (מה היה בגן, למשל) ולא חייב עדיין לשחק בשיתוף עם ילדים אחרים (אלא לידם), אבל חשוב לראות שהוא "רואה" אותם ומתייחס אליהם באופנים שונים. לגבי ה"דיבור הדקלומי", עצם קיומו אינו מרמז האם יש לכך רקע שפתי, תקשורתי, או רגשי - התופעה מוכרת אך באה לידי ביטוי באופן שונה אצל ילדים שונים שחלקם עם קשיים נרחבים יותר וחלקם לא.
אני שמחה לשמוע שאתם חוזרים (להתפתחות הילד?) בסוף החודש, שם יוכלו להתרשם אחד לאחד מהילד ולתת לך תמונה אמיתית יותר המבוססת על תצפית.


תמר בש, קלינאית תקשורת
מומחית לגיל הרך וילדים
0525976725
   איילה 20:20 29/06/2009
תודה עבור התשובה המהירה.
להערותייך: אכן ער לנוכחות ואף מרבה לשתף בחויות.
בגן ידווח על הנעשה יספר שמיכל בוכה, אלון משחק בטרקטור ושי חובש כובע כך שבהחלט ער לנוכחותם. יוזם איתנו ההורים יאמר למשל לשחק עם אבא, לשבת בספה עם אמא ואבא, מביא ספר לסבתא ויאמר: סבתא מספרת .
שאשאל שאלות כמו אתה רוצה לאכול, אתה רוצה שנטייל, נשחק וכדומה תמיד אקבל מענה. לאחרונה החל לשחק משחקי דמיון
להשכיב את הבובות לישון לתת להם בקבוק ותוך כדי שיחה יענה על שאלותיי כך שיש הדדיות ושיחה "אמיתית" אם אשאל מה אוכל הדב יאמר אגס, יספר שהכלב נפל שאשאל מה קרה לו יענה שקיבל מכה ותוך כדי משחק ידבר איתי על הנעשה
הבדיקה הראשונה נעשתה בהתפתחות לפניי שנה ואמרנו אז שנפגש שוב שיגדל.
   הסימנים שתיארת חיובייםתמר בש 11:27 05/07/2009
גם התפתחות המשחק הסימבולי וגם תחושותך שהוא מנהל איתך דיאלוג. לגבי הדיבור ה"דיקלומי" שתיארת, לא אוכל להוסיף הרבה אלא שאנשי המקצוע שיראו אותו מן הסתם יוכלו להתרשם על סמך הפגישה. תהני מבנך, ובהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו