צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  הי תמרענת 11:53 08/07/2009
בני בן 3.9
יש לו בעיה של שיבוש אותיות (ל' מוחלפת בר' רוצה=לוצה)
וח' מוחלפת בש' (חושב=שושב)
כמו כן הוא מגמגם.
הילד נכנס לגן מסודר בשנה הקרובה והקלינאית שפגשה אותו לפני כ- חודשיים שלושה המליצה לחכות עד אחרי תחילת השנה (גם כדי לנטרל את גורם ההסתגות לגן).
ובינתיים אני פשוט לא שקטה...
החלפת האותיות פחות מטרידה אותי אבל הגמגום מטריד את שלוותי, ל"התקעויות שלו" הצטרפו עכשיו עיוותית בפנים ואימוץ של שרירים בפנים. אני מודאגת (אני לא אמא דאגנית בד"כ).
האם יש מקום לחזור לקלינאית או שעדיין הכל בתחום הנורמלי וכדאי לי בכ"ז לחכות בסבלנות מספר חודשים? בא לי לבכות בכל פעם שאני רואה אותו ככה (למרות שאני משתדלת לאמץ חזות שלווה).
   ענת,תמר בש, ק"ת 12:59 08/07/2009
אני מבינה ללבך מאוד. קשה "להתאפק" כשמרגישים לא שקטים. אני מעודדת אותך לפנות לקלינאית תקשורת. את מתארת את עצמך כלא רגועה, ולא מרגיש לך נכון לחכות, ובו בזמן את גם מתארת שאת חווה איזו שהיא החמרה מאז הפגישה הקודמת עם הקלינאית. לאור כל אלה, הייתי פונה להתייעצות ללא היסוס.

תמר בש, קלינאית תקשורת
מתמחה בגיל הרך ובילדים
0525976725
   תודה תמר,ענת 15:24 08/07/2009
ועד שאקבע תור לקלינאית (שכנעת אותי להקשיב לללבי ולחזור אליה) האם מנסיונך יש סיכוי שלמרות הגיל המאוחר יחסית הגמגום יעלם?
   מבחינת הגילתמר בש 16:40 08/07/2009
חוסר שטף התפתחותי - כזה שבא וחולף מעצמו מופיע לרוב בין גילאי 2-5, כך שהוא כן במסגרת הזאת מבחינת הגיל. לצערי לא אוכל לנבא (וגם אם הייתי רואה אותו אישית לא הייתי יכולה לנבא) איך יישמע בעוד כך וכך זמן. ההמלצה בינתיים להורים היא שתנסו להירגע, לשדר רגיעה וקבלה, לא לתקן, לא לזרז ולא להעיר - להתיחס לתוכן דבריו ולא לצורה, עד כמה שניתן.
אשמח להתעדכן. בהצלחה.
   אוקיי, זה כבר נשמע אחרת... (-:ענת 10:47 09/07/2009
חשבתי שהגבול לחוסר שטף בדיבור הוא גיל 4 ואנחנו ממש ממש קרובים אליו.
אני גם חוששת מכיוון שהקלינאית הסבירה לנו שחלק מהתופעות שמלוות בד"כ גמגום אמתי הוא הכיווצים של השרירים שמתלווים לכך ולכן כל כך נלחצתי.
אנחנו מאוד מקפידים להתייחס בשוויון נפש לכל העניין והוא אכן לא שם לב בכלל שיש איזושהי בעיה וגם מתייחס לכל העניין בשוויון נפש.
בכל זאת אקבע פגישה עם הקלינאית ואשמח לעדכן אותך.
תודה.
   עדכון...ענת 15:26 14/07/2009
הקלינאית הסבירה לי שההחרפה יכולה לבוא בעקבות הכניסה הקורבה לגן (ילדים שהמקום הרגיש שלהם הוא דיבור עלולים "ליפול" לשם בזמנים של מעברים או שינויים),
היא אמרה שלעתים מופיעה החרפה דווקא לפני שיפור.
וכמובן שיכול להיות שההחרפה קשורה לבעייתיות שתשאר שם בסופו של דבר.
בכל מקרה, בשלב הזה אנחנו תומכים ומחכים ונפגש איתה שוב לאחר ההסתגלות לגן החדש.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו