צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  בן שנה וחצימוטרדת 00:41 01/08/2009
אומר כ4 מילים בסיסיות ומתקשר בצווחות (נשמע כמו לויתן / דולפין). הילד מבחינה מוטורית מפותח בהתאם לגילו (הולך יציב).
נשללה בעית שמיעה ואנחנו ממתינים לתור לקלינאית דרך קופ"ח.

ע"פ הכרותי עם בני גילו מדובר בעיכוב משמעותי בהתפתחות שפה. האם בגיל מוקדם כ"כ ניתר לאתר בעיות בספקטרום אוטיסטי, או שאלה דאגות מופרזות בשלב הזה?
   מוטרדת יקרה, תמר בש 12:33 02/08/2009
ראשית, טוב עשיתם שקבעתם תור לקלינאית.
בהודעתך מעט מאוד פרטים. באבחון מן הסתם יתנו את הדעת לשאלות נופסות רבות כגון: האם הילד מתקשר בג'סטות/מבין ג'סטות? האם מצביע? האם מבין שפה? האם משתף במשחק ואיך משחק? ועוד. העדר מילים לכשעצמו אינו נותן תמונה שלמה, ולעיכוב שפתי יכולות להיות סיבות רבות ומגוונות. PDD היא רק גורם אחד מיני רבים. לגבי שאלתך הספציפית התשובה היא שישנם ילדים בגיל הזה המאובחנים על הרצף.
שיהיה בהצלחה, ואם אוכל להיות לך לעזר אל תהססי ליצור קשר או לכתוב פה בשנית.

תמר בש, קלינאית תקשורת
מתמחה בגיל הרך ובילדים
0525976725
   תודה,מוטרדת 16:20 02/08/2009
הילד רוב הזמן מנפנף בידיו וצווח. הוא כמעט ולא יוצר קשר עם ילדים אחרים במשחק. אם יש אינטראקציה הוא יכול לחטוף משחק או לדרוך (לא בכוונה) על משחק שעומד בדרכו. רוב האינטראקציה שלו היא עם מבוגרים (הוא בבית עם הסבתא, איתי או עם האבא). הוא מאוד נהנה ממשחקים "הנפה" באוויר, היפוכים וכו'. הוא מאוד סקרן ודורש השגחה צמודה (יכול לנסות לבדוק מכשירי חשמל או להכניס ידיים בצירי הדלת כאינו תחת השגחה). הוא מבין אבל לפעמים מתעלם מהוראות שלנו. הוא מאוד אוהב לבנות בקוביות.

ראיתי עוד ילדים בגילו שמתנהגים אחרת, זה נראה לי מעבר לטמפרמנט. לא זוכרת ילדים ש"צועקים" כל הזמן בגיל הזה.

האם קלינאית תקשורת היא הכתובת או שיש לפנות לגורמים נוספים, או ש"יש זמן"?
באיזה גיל מקובל להכניס למסגרות ייחודיות, אם אכן יאובחן עם בעיה כלשהי (לא משנה איזו) ?
מה ניתן לעשות בינתיים כדי לזרז את קופ"ח למצוא תור פנוי (בינתיים אנחנו ממתינים)?
האם אבחון בגיל צעיר כ"כ, משמעותה לרוב דרגה חמורה יותר על הרצף, או שזה רק ענין של ערנות של ההורים?
   תמר בש 17:56 02/08/2009
במכון להתפתחות הילד שבו אני עובדת, רואים גם ילדים בני שנה וחצי, כשיש לכך סיבה - קלינאית ו/או מרפאה בעיסוק /או פיזיותרפיסט ו/או רופא התפתחותי, ועוד. כלומר, יש אנשי מקצוע שונים המאבחנים ומטפלים בבני הגיל הזה ומטפלים שתפקידם להדריך את ההורים. מה אומר רופא הילדים שלכם? האם המליץ רק על קלינאית או על מכון להתפתחות הילד? לגבי התור, אם אתם מחכים במכון להתפתחות ילד את יכולה לנסות להתקשר, אולי להציע לבוא בהתראה קצרה אם מישהו מבטל (זה קורה, ואם "זוכרים" אותך, אולי ינסו אותך במקרה כזה). ניתן גם לבדוק האם יש קלינאית העובדת עם הקופה שאצלה התור קצר יותר - אבל במקרה הזה יש לבדוק היטב שזאת קלינאית עם הרבה מאוד נסיון לגילאים הקטנטנים ועם הקשיים שאתם רואים אצל הילד שלכם.

תמר
   שלום לך, תמר בש 17:57 02/08/2009
במכון להתפתחות הילד שבו אני עובדת, רואים גם ילדים בני שנה וחצי, כשיש לכך סיבה - קלינאית ו/או מרפאה בעיסוק /או פיזיותרפיסט ו/או רופא התפתחותי, ועוד. כלומר, יש אנשי מקצוע שונים המאבחנים ומטפלים בבני הגיל הזה ומטפלים שתפקידם להדריך את ההורים. מה אומר רופא הילדים שלכם? האם המליץ רק על קלינאית או על מכון להתפתחות הילד? לגבי התור, אם אתם מחכים במכון להתפתחות ילד את יכולה לנסות להתקשר, אולי להציע לבוא בהתראה קצרה אם מישהו מבטל (זה קורה, ואם "זוכרים" אותך, אולי ינסו אותך במקרה כזה). ניתן גם לבדוק האם יש קלינאית העובדת עם הקופה שאצלה התור קצר יותר - אבל במקרה הזה יש לבדוק היטב שזאת קלינאית עם הרבה מאוד נסיון עם הגילאים הקטנטנים ועם הקשיים שאתם רואים אצל הילד שלכם (ולא למשל, קלינאית שרואה בעיקר ילדים בגילאי ביה"ס עם קשיי היגוי).

תמר
   תודה על התשובות המקצועיות.מוטרדת 23:02 02/08/2009
אנחנו שייכים לכללית. ההפניה היתה לאא"ג לבדיקת שמיעה ולקלינאית. לא הופננו למכון להתפתחות הילד.
אני חושבת שהרופא לא התרשם מחומרת המצב. כל פעם שאנחנו מגיעים לאירוע משפחתי בו יש ילדים בגיל דומה אני רואה את ההבדלים באופן בולט יותר. מי שרגיל להתנהלות פחות שם לב לענין. ובטח שביום-יום.
זה ילד ראשון וגם לי קשה לומר אם הדברים באמת חמורים או שזו רק ביקורתיות וחששות שלי.
איך יודעים איזה ניסיון ספציפי יש לקלינאית שתראה אותנו?
   תראי,תמר בש 08:20 03/08/2009
הוא באמת קטנצ'יק וייתכן שבאמת ידביק פערים וכו'. מצד שני את נשמעת לא רגועה ואני מאמינה בלתת מקום (גדול!) לתחושה של אמא ומבחינתי זה כרגע העניין (במיוחד היות ולא ראיתי את הילד...)
באיזה מחוז אתם של הכללית?
   את יכולה לכתוב לי למייל אם את מעדיפה...תמר בש 08:22 03/08/2009
   היי תמרמוטרדת 11:08 03/08/2009
אנחנו במחוז שומרון. האם את עובדת באזור?
   לא אני בתל אביב,תמר בש 16:47 03/08/2009
גם לא מכירה במחוז שומרון.
אם זאת קלינאית העובדת במכון היא מן הסתם מתמחה בגילאים הקטנים.
אחרת, את יכולה לשאול אותה האם מתמחה בגיל הרך.


תמר בש




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו