צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  התפתחות תקשורתיתשירלי 13:57 19/11/2009
שלום. בני בן תשעה וחצי חודשים. זוחל על שש מגיל 7 חודשים, יושב ועומד. מבחינה שפתית ותקשורתית ממלמל בעיקר אה-אה-אה ועכשיו מתחיל הברות נוספות טיפין טיפין, לא עושה שלום, לא מוחא כפיים. לא תמיד אני בטוחה שהוא מבין מה אומרים לו, אך לדוגמא מסתכל על אור כששואלים, נענה ל"בוא", נהנה ממשחק קוקו, מחייך וצוחק, יוצר קשר עין ונהנה ממשחק משותף (הכנסת כוסות זו לזו, הפלת מגדל, השחלת טבעות). אני מודאגת בעיקר מהתחום התקשורתי. האם התפתחותו מעוכבת? מתי צריכות להידלק נורות אדומות? מתי לפנות לייעוץ מקצועי?
תודה
   בן תשעה וחצי חודשיםתמר בש 08:37 22/11/2009
יש שונות רבה מאוד בין ילדים בהתנהגות התקשורתית שלהם ובזמן ובקצב בהם רוכשים יכולות שונות. על פניו מה שאת מתארת אינו חריג ויש בו הרבה מהחיוביות.
בנך עוד לא "חייב" לעשות ביי-ביי או למחוא כפיים, אפשר לתת עוד זמן לכך (בהנחה שהוא חשוף לדברים האלה).
העובדה שיוצר קשר עין ונהנה ממשחק משותף כולל קוקו היא חיובית ביותר מבחינה תקשורתית. המשיכי לשחק איתו במשחקים האלה ואחרים. העובדה שהוא מתחיל למלמל באופן יותר מגוון חשובה מאוד מבחינת הדיבור. שימי לב להתפתחות הגיוון בעיצורים ולאורך ההפקות במלמול. רצוי שיהיו יותר עיצורים על פני תנועות בלבד. חקי את ההפקות שלו וראי אם הוא מחקה חזרה וכך "תשוחחו" ביניכם בתורות.
לגבי ההבנה: את אומרת שאת לא תמיד בטוחה שהוא מבין, השאלה היא מה? אנחנו לא מצפים שיבין הרבה מילים בגיל הזה - יותר דברים כמו אור ובוא, כפי שתיארת - וכמובן לא משפטים מורכבים ושאלות.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו