צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קלינאית תקשורת
מנהל/ת הפורום: תמר בש
  נסיגה בשפהדנה 15:28 21/12/2009
בני בן שנה וחודש,לפני כחודשיים היה אומר אבא ומקשקש הברות שונות ואז התחיל לעמוד ולאט לאט ללכת ומאז לא מדבר. ממלמל אה אי אה אבל לא מילים , לא אומר דה, מה ,תה רק הברות של אה.
מעבר לכך מתקשר מקסים הולך, עושה כפיים וקוקו, משחק יפה מצביע על חפצים כששואלים אותו, ידיים על הראש, איפה אף וכו... האם העניין מדאיג??? בטיפת חלב אמרה לי לתת לו עוד חודש ולבדוק.
האם לדעתך יש סיבה לדאגה?
   בן שנה וחודשתמר בש, קלינאית תקשורת 11:03 22/12/2009
קודם כל, העובדה שילדך מתקשר ומשחק ומראה הבנה טובה היא מאוד חיובית וחשובה. אל תשכחי שגם אלה שייכים לתחום השפתי כך שלא ניתן לומר שיש נסיגה בכל תחומי השפה. אם הבנתי נכון ממילא לא נעלמו לו מילים כי לא היו מילים ממש מלפני ההליכה אלא מלמול (בהנחה ש"אבא" היה חלק מהמלמול) - בעצם מה שאת מתארת הוא שההפקות שלו היום פחות "משוכללות" מאז החל ללכת.
אכן מוכר קשר בין התפתחות בתחום אחד תוך עצירה יחסית בתחום אחר והורים רבים מדווחים שהתפתחות השפה של ילדם נעצרה מעט בזמן שהוא עסוק ברכישת מיומנויות מוטוריות כמו הליכה. בדרך כלל זה הסבר (זמני) מניח את הדעת לעניין. עם זאת, בכל אופן לא מצופה נסיגה ממש וגם לא לאורך זמן.
לצערי לא אוכל כמובן לחוות דעה על בנך ספציפית באמצעות האינטרנט. טוב שאת עוקבת אחרי העניין. נסי לשמוע האם מפיק עיצורים כלשהם בסיטואציות מסויימות - בחיקוי, במשחק, כשהוא לבד.
אשמח לשמוע עדכונים!

תמר בש, קלינאית תקשורת
   תודה רבה תמר.דנה 15:16 22/12/2009




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו